Hey meiden,
Ik ben sinds een tijdje bewuster aan het leven en dus ook gezonder aan het eten + meer bewegen. Nu loop ik hard en doe ik thuis oefeningen. Het leek mij erg leuk om met een doel voor ogen te trainen, en toen dacht ik aan de StrongmanRun. Dit evenement wordt bij mij in de buurt gehouden, in Hellendoorn (Overijssel). Vorigjaar was het voor het eerst in Nederland en 8 september dit jaar is de 2e editie van dit evenement. Ik wil na de vakantie heel graag beginnen met trainen om in 2014 mee te kunnen doen. Misschien dat meer meiden hier ook willen meedoen en we hier in dit topic elkaar kunnen motiveren, trainingen kunnen doornemen etc.
Hier wat informatie over de StrongmanRun.
Wat is de StrongmanRun?
De StrongmanRun is nu het sterkste, grootste en meest fascinerende loopsportevenement (met obstakels) in zijn soort.
8 september 2013 vindt de 2e editie van de Fisherman’s Friend StrongmanRun in Hellendoorn plaats.
Met ruim 18 km door bossen en over heuvels en daarnaast onderweg 25 obstakels is dit de zwaarste hardloopwedstrijd van Nederland!
Om hieraan mee te doen dien je minimaal 16 jaar oud te zijn, een goede conditie te hebben en te sporten, anders haal je de finish zeker niet. Het is ook belangrijk om twee weken van tevoren te beginnen met een goed eetpatroon. Dus veel gezond eten. Voor de echte run worden er nog extreme workouts georganiseerd, hier oefen je op de hindernissen die komen gaan.
De hindernissen
Tijdens elke run zijn de hindernissen verschillend, ze zijn stuk voor stuk uitdagend. De hindernissen die je kunt verwachten bestaan onder andere uit het zwemmen door diep water, een weg zien te vinden over stapels banden, een steile zandheuvel, kruipen over boomstammen, onder lage touwen door tijgeren en natuurlijk moet de modderpoelen niet vergeten. Je blijft zeker niet schoon en droog bij dit evenement. Gelukkig is er de mogelijkheid om te douchen en schone kleding meenemen is wel gewenst. Er is niet echt een tijdslimiet om het parcours te volbrengen, maar na 2 uur moet je het eerste deel toch wel volbracht hebben. Tijdens de run wordt er eten drinken uitgedeeld aan de deelnemers.
Foto’s
http://www.sportvoedingwebshop.com/blog/wp-content/uploads/strongmanrun-hellendoorn-2012.jpg
http://rubentimmermans.files.wordpress.com/2012/09/strongmanrun.jpg
Filmpje
Klik hier voor een filmpje van de StrongmanRun 2012.
Trainingtips
Klik hier voor de trainingtips. Deze zijn gegeven voor de aankomende run van 8sept 2013, maar je kunt ze natuurlijk ook (alvast) gebruiken om te trainen voor de run van 2014.
Zodra er meer info beschikbaar is over de run van 2014 zullen er ongetwijfeld ook nieuwe tips en dergelijke gegeven worden. Deze zal ik dan ook hier plaatsen .
Ik heb gehoord dat de run in 2014 zelfs 20km gaat worden, maar dit weet ik niet zeker. Omdat de run van 2013 in Hellendoorn nog moet gaan plaatsvinden is er verder ook nog geen info op Internet beschikbaar over de run in Nederland (ik denk weer Hellendoorn). Dus meer info volgt!
Who’s joining?
Wil je meedoen? Vul dan even dit lijstje in en ik zet je bij de deelnemerslijst.
Username:
Echte naam:
Leeftijd:
Doel van deelname:
Deelnemerslijst:
Username: Skippybal
Echte naam: Ilse
Leeftijd: 21
Doel van deelname: Nu ik meer sport, wil ik graag sporten met een doel. De StrongmanRun lijkt me een grote uitdaging.
Username: Vera
Echte naam: Vera
Leeftijd: 22
Doel van deelname: Zodat ik een goed doel heb om te sporten en het is een uitdaging om de finish te halen!
Username: Ann
Echte naam: Anja
Leeftijd: 17
Doel van deelname: Conditie verbeteren en een reden om dat ook echt te doen!
Username: BeastmodeFitness
Echte naam: Khadija
Doel van deelname: dit jaar doe ik mee met de Urbanathlon van Men’s Health, soortgelijk aan deze run, maar dan 12 km met obstakels. Is in oktober pas! Maar de FFSMR lijkt me super gaaf om ook te doen, dus here we go!
Username: Roodkapje
Echte naam: Sabrina
Leeftijd: 20 jaar
Doel van deelname: mezelf een grote uitdaging geven waarvoor ik hard moet trainen en uiteindelijk ontzettend trots op mezelf kan zijn.
Username: Charlie
Echte naam: Charlie
Leeftijd: 19
Doel van deelname: Mooie uitdaging.
Username: Lucemiá
Echte naam: Ishara
Doel van deelname: Grote uitdaging en mijn conditie verbeteren met een doel voor ogen!