First toetsweek

hii,

over 2 weken begint mijn toetsweek, ik heb nu nog een weekje school (met weinig huiswerk) &dan een week vakantie. Omdat ik in m’n vakantie niet zoveel tijd &zin heb om te gaan leren, heb ik al wel planningen gemaakt voor deze week om alvast te leren voor de toetsweek, en voor de toetsweek zelf. maar hebben jullie nog tips voor ontspanning tijdens de toetsweek? bijvoorbeeld, plannen, opgeruimd bureau? of zijn er nog wat ‘ervaringsdeskundigen’’ ?

Xxx ThankYoou :heart:

(titel mag niet in hoofdletters)

Maar iedereen SUCCES!!

Ik heb over 3 weken toetsweek :slightly_smiling_face:

ik heb over 3 weken proefwerkweek en ben vrijdag begonnen met samenvatten. kleine stukjes leren enzo. Mijn tip is vooral: plannen! plan niet teveel op 1 dag, en zet alles in je planner, ook wanneer je ouders vrij zijn, welke afspraken je hebt op welke dag enzo. Zo kan je daar rekening mee houden qua leren. Zo leer ik als m’n ouders thuis zijn minder omdat we dan een gezinsuitje hebben. Of als er een verjaardag is op zaterdagavond, plan ik op zondag minder omdat ik weet dat ik dan uitslaap.

Inderdaad wat Lisa17 zegt, plannen is heel belangrijk.
Ik ben hier zelf nooit zo goed in, maar als het me lukt om goed te plannen, gaan mijn toetsweken vaak veel beter.
In de toetsweek zelf is het heel belangrijk dat je jezelf ook rust gunt.
Dus als je merkt dat je concentratie afzwakt ga dan even iets anders doen.
Ik zelf vind het altijd prettig om een puzzel te maken, foto’s uit te zoeken of iets te gaan knutselen. Niet dat je hersenen gelijk helemaal niet meer hoeven na te denken, bijv. met tv kijken. Meestal wordt ik daar dan heel lui van en kan ik daarna niet meer leren.
Meestal stop ik dan weer rond 9 uur 's avonds en vanaf dan ga ik een uurtje helemaal niets doen.
dus lekker muziek luisteren of tv kijken dus.
Dan ga ik rond 10 uur al naar bed.
Voor mij is het heel belangrijk dat ik dan niet meer in mijn boeken kijk, anders denk ik daar de hele tijd weer aan en kan ik juist niet slapen…
ik sta dan liever nog weer een half uurtje eerder op om nog even alles door te nemen.
maar dit verschil heel erg per persoon. :wink:
Succes!!

Inderdaad is plannen heel belangrijk. Wat ik altijd (probeer) te doen, is alle stof al doornemen en leren voor dat de toetsweek begint. Dan hoef je in de toetsweek zelf alles alleen nog maar te herhalen, scheelt een hoop stress!

mijn toetsweek is gister al begonnen!
maar over een weekje heb iik wel weer lekker vakantie:)