First impression!

Heee
hopelijk willen jullie mij helpen want ik heb sins 3 dagen geleden ofzo een reactie gegeven op een foto van een jongen op hyves die op dezelfde school zit als mij. Hij zit in de 5de, ik zit in de 2de en we geven elkaar steeds reacties of foto’s enzo. Dus ik heb nu gevraagd om zijn msn, en die heb ik nu ook. Alleen we hebben nog niet gepraat, omdat als ik dan begin met ‘hee’ weet ik niet wat ik verder moet gaan zeggen, en ik wil mezelf ook niet voor lul gaan zetten vooral omdat hij in het 5de zit en ik dus in het 2de. heeel dom dat 'k zo’n topic voor maak, maar hoe doen jullie dat om een goeie eerste indruk te maken op een jongen?

liefs

Gewoon jezelf zijn; als hij je niet accepteert hoe je bent, is hij oppervlakkig.

In ieder geval niet:

• Niet om de minuut achter elkaar 23423 berichten sturen
  • Niet continu dingen uithoren
  • Roddelen

Gewoon over alledaagse dingetjes hebben is al heel wat lijkt mij om elkaar beter te leren kennen… Vraag bijv. wat hij deze vakantie gaat doen, etc.

Succes!

Gewoon van hoe gaat het, wat heb je gedaan vandaag/deze week etc.

Ik wil je hoop niet wegnemen ofzo, maar ik zit in de 5e en ik kan me echt niet voorstellen dat een jongen uit mijn klas iets zou willen met een meisje uit de 2e. Dat verschil in niveau is gewoon te groot. En nee, daarmee wil ik niet zeggen dat jij kinderachtig bent of jongens uit de 5e heel volwassen, want dat is vast niet zo. En misschien dat het op andere plekken en met andere personen wel kan, maar het lijkt me onwaarschijnlijk, sorry.

^ben het een beetje eens met jou, eigenlijk.

mààr ja. Niet teveel achter elkaar zeggen. Stel vragen, laat hem wat over zichzelf vertellen , toon interesse. Maar stel niet teveel vragen. Je kan ook bv over jouw school praten.

^ Uh huh
Een oud klasgenootje van mij (gozer) was 18 toen hij met een 13-jarige nam(zij zat in de 2e, hij in de 6e), maar dat is nu allang over. Ik denk dat er inderdaad wel een groot verschil zal zijn en het komt vaak genoeg voor dat oudere jongens toe zijn aan andere dingen dan meisjes van 13-14-15…

Wees niet te naïef!

Succes

@HPfangirl

ik snap je wel ja, want zo’n gevoel heb ik zelf ookal wel. Maar een vriendin van mij ook uit het 2e geeft ook wat met iemand uit het 5e wat heb dus dat heeft me dan toch wat hoop hihi!

Ik ben het ook eens met HPfangirl.
Maar oke als je met m wil klesten kan je gewoon zeggen van hee hoe gaat het? en gewoon vragen wat ie heeft gedaan enzo, en beetje doorvragen en interesse tonen en gewoon gezellig kletsen :slightly_smiling_face: !

Maak het niet te geforceerd, klets er gewoon een beetje op los? Zit hij misschien in de 5e van de havo vraag dan vast wat hij hierna zal willen doen voor opeiding… waarschijnlijk vraagt hij dat daarna andersom ook! En klets gewoon over dingen die jullie bezighoud sport/vrienden/familie/vakantieplannen/hobby’s

En als je een paar keer een gesprek aanknoopt en dat valt elke keer volledig stil dan is de klik er gewoon niet…

hou oud ben jij en hoe oud is hij?
ik geef het eerlijk gezegd ook niet zoveel kans.

gewoon vragen wat die in de vakantie gaat doen en dan zi je vanzelf wel of hij oprecht “geintresseerd” is.

succes!%Pr

gewoon vragen naar z’n hobby’s ofso… iets simpels waar jij je lekker bij voelt

nou,
ik zie wel een kans 't hangt er ook vanaf hoe je doet tegenover hem…
aangezien ik zelf ook in de 2e zit en iets heb met iemand die al bezig is met z’n opleiding geneeskunde? haha nouja iniedergeval, als er geen gesprek uitkomt tussen jullie is de kans al een stuk minder groot dat t iets word. Probeer alvast wat dingen in je hoofd te bedenken die je kunt vragen of begin over z’n hobby’s ofzo dan vloeit er vanzelf wel een gesprek uit.

Een vriendin van mij is 15 en heeft een relatie met een andere vriendin van mij, zij is 25. Dus opzich leeftijd kan wel., maar toch hoor je het niet vaak :wink:
Maargoed, als de klik er maar is :stuck_out_tongue: als je strax samen in het bejaardenhuis zit zie je die leeftijd niet zo erg meer dan als het nu is :stuck_out_tongue: