Fimo weetjes,Lessen,Vragen

Heey (Ik weet dat er een algemene topic is maar dat gaat over waar je fimo kan kopen… )

ik ben al een hele tijd bezig met fimo en ik zie sommige meiden ook hun fimo laten zien en het is erg leuk allemaal.
Alleen sommige meiden vragen zich af hoe ze iets moeten maken of wat ze willen weten nou ik kan je zo een voorbeeld met/zonder foto mailen en kan jij het zelf maken.

Dus als je iets wil weten ik hoor het wel =] Ik Wil je graag helpen

EN EEN GROTE VRAAG VOOR WITTE/LICHTE FIMO! als je met het witte/lichte klei bezig ben was je als eerst je handen (met een borstel want er zit overal vuil) dan met een baby doekje je handen doen.

En daarna werk je op een tegel of glas/spiegel plaat en die moet je ook helemaal schoon maken het beste met een brillen doekje!!!(kan ook met HANDSCHOENTJES) Of als het gebakken is met schuurpapier schuren.

Ook moet je gewoon niet en fimo-en en achter je computer zitten want je toetsen bord ik ook vies. En geen telefoon ook daar zit vuil aan. als je aan het fimo-en bent moet je alleen daar mee bezig zijn. Als je toch ff tussen door dat doet was dan je handen weer opnieuw.

T’is maar klei vind ik

Ik post nog foto’s Laat ook jullie creaties zien en wissel tips uit!

zo blijft fimo-en leuk en leer je ook steeds nieuwe dingen

er is toch een algemeen fimo topic?

Ja, maakt mij niet uit hoor, maar volgens mij kun je net zo goed daar vragen stellen :slightly_smiling_face:

[i]Ik vind het wel een goed topic. Dan weet je zeker dat je antw. op je vraag krijgt.

Mijn vraag: als je iets met fimo op een theelepeltje of vorkje wil maken kun je het lepetje of vorkje dan ook in de oven doen of kun je dit beter later doen?[/i]

Het kan gewoon in de oven. als je het wil lakken kan jet het beter later op het lepeltje doen anders word het lepeltje misschien gelakt;)

Kijk dit is een topic waar echte antwoorden word gegeven en in dat algemene topic niet… daar krijg je 10 verschillende antwoorden…

Dankje, ga het snel eens proberen!

Handig, ik heb nl een vraagje!
Ik wil graag afdrukken maken in fimoklei. Dus geen vormpjes uitsteken, maar een print maken op een stukje klei. Nu snap ik dat je daar eigenlijk alles voor kunt gebruiken wat je maar wil, maar ik ben op zoek naar iets van mallen/vormen die je speciaal daarvoor kunt gebruiken. Ben met name op zoek naar vogels, vlinders en fantasieprinten. Enig idee waar ik dit kan vinden? Heb al duizend verschillende termen geprobeerd te googelen, maar ik kom er niet uit…

En weet je toevallig ook nog een goede site waar ze uitleggen hoe het werkt met die parelmoerpoeders? Of een site waar ze die parelmoerpoeders enigezins goedkoop verkopen?

Dankuuu! :slightly_smiling_face:

hee
ik wil ook graag beginnen met fimo. maar heb je leuke ideeen of foto’s? en moet je de glans lak er op doen voor of na het bakken? en hoe doe je dat?
alvast bedankt!

vergeten dat ik dit topic had:$

maar je maakt gewoon iets wat je leuk vind en bakt het op 110 graden 30 min…

kijk op www.fimosieraden.nl voor inspiratie;) en het lak die je ALTIJD NA het bakken en afkoelen er op

Ik verf mijn fimo altijd, en ik gebruik lichte kleuren, want daar pakt de verf het best. Ik schilder meerdere lagen, soms wel 5, dus als je verft, zorg dat je genoeg van een kleur hebt/mengt. En je moet na het verven lak/vernis gebruiken.

dat kan ook maar dat doe ik niet heb gewoon gekleurde fimo

Ohja dan kan ik hier mijn vraag aan jouw stellen n_n!!
Nja bij mijn kettingen zat ie niet goed vast, hoe zorg je er nou voor dat het haakje (waar de ketting door heen moet) goed in de klei blijft vast zitten?? Want bij mij valtie eruit!

Fimo-en? Nieuw werkwoord? :’)
En typ nederlands.

ik heb van die ijzerdraadjes die lijken op spijkers… een ijzerdraadje met een platte kop die doe je er aan de onder kant in en aan de boven kant uit… en na het bakken maak je er een oogje aan dan blijft hij zitten…succes!

Ik wordt ook niet zo vrolijk van jouw ABN.
Nederlands.

hahaha niet ruzie-en :fu: dit is een fimo topic geen ruzie topic !:stuck_out_tongue:

ik ben al een tijdje bezig met het maken van sieraden maar kan telkens niet de juiste kralen vinden dus wil binnekort ook gaan fimo-en maar waar kan ik ze het goedkoopst kopen via internet.

nou je kan al kant-en-klare kralen kopen op www.fimosieraden.nl of je maakt ze zelf
en pakjes fimo in alle kleuren kan je bij pipoos kopen voor 2.30(10halen9betalen)
bij V&D 2.00 (soms 1 euro uitverkoop)
of op www.combisteek.nl (1.75 ) daar haal ik het en het duur 1 dag voor je het hebt du bestel je dinsdag dan heb je het donderdag )

xx succes ik hoor het wel als je nog iets wilt weten (ik maak ook voorbeelden en zo)