Filosofie debat!

Hoi,
Daar ben ik weer met mijn debat hoor. Ik moet wéér een debat houden. En nu voor een cijfer.
Onze stelling is: Het aantal uur Engelse les op de middelbare school moet worden verdubbeld.
Ik moet hier tegen zijn, maar weet totaal geen insmijter of argument. Kan iemand mij hierbij helpen?
Bedankt!!!

Tegenargument: Veel mensen luisteren naar Engelse muziek en kijken engelse tv. Daardoor pikken ze al veel engels op. Zoiets?

Als het aantal uur engelse les verdubbeld zou worden, zou dat waarschijnlijk betekenen dat andere vakken minder uren krijgen.

verloedering van de nederlandse taal

Kinderen verliezen hun interesse in het vak. Als het te vaak gegeven wordt begint het op den duur saai te worden, zeker voor leerlingen die al niet in Engels geinteresseerd zijn.

Het is niet nodig? Het niveau in Nederland is over het algemeen goed, beter dan een stuk andere landen, en extra uren hebben wij gewoon niet nodig en bovendien gaat dit dan waarschijnlijk ten koste van andere lesuren.

En misschien een aandachttrekker of uitsmijter?
Kei goede argumenten bedankt!

Gebruik dit eens om een goede aandachtstrekker te bedenken. (:
http://www.nieuws.nl/opmerkelijk/20131105/Nederlanders-speak-heel-goed-English

Waarom zou je Engels verdubbelen? Is dat een ‘beter’ vak dan Nederlands, Wiskunde of Maatschappijleer?

Bedankt voor jullie argumenten.
Ik moet alleen nog een uitsmijter en dan is het klaar.