films met goed verhaal

Hee !

Ik kijk graag altijd vaak films ! maar nu heb ik van een bepaald soort films soort niet veel films en kan ik ook moeilijk op komen dus ik dacht hier kunnen ze me vast helpen me films die waargebeurd zijn of gewoon mooi verhaal hebben

zoals : Die weisse massai ( is verhaal waar je echt in mee kan leven )
: stillenacht
: de strom
dus ongeveer zo iets !

ook heb ik ook een film gezien waarvan ik de naam echt niet weet dus kan hem ook niet meer vinden : het ging over een jong meisje die niet kon praten en in pleegezinnen werd geplaats maar daar ging ook niet alles goed later heeft ze goed gezin gevonden maar werd ze weg gehaald door iemand
weet iemand hoe die heet ? ( zo gaat de films ongeveer )

My sisters keeper!

Weet niet of het echt waargebeurd is hoor, maar je kan er wel goed in meeleven!

The Pianist. Kan je je heel goed in meeleven + het is waargebeurd.

Haar naam was Sarah. Ik heb gehoord dat het een leuke film is (:

^Maar dan moet je wel eerst het boek hebben gelezen. Ik had 't boek gelezen, m’n vriendje niet. Ik heb de helft van de film vragen moeten beantwoorden :'3.

^ oh haha. Ik heb hem niet gezien, maar wel veel mensen die ik ken. Ik hoorde dat het een leuke film is! Ik wou hem ook kijken, maar ik heb geen zin om boek te lezen, dus laat maar :3.

Ik vond Shutter Island heel tof!

Into the Wild

Over een jonge kerel die zich wil afzetten van de consumptiemaatschappij en de natuur in trekt.

Eh… de notebook? Maar die ken je vast al!:stuck_out_tongue:
Ik vind legends of the fall en forest gump
ook mooi verhaal hebben. Of Dead poets society?
Als we het toch over films hebben:
weet iemand nog een mooie romantische film behalve
notebook?

ehm, Blow. Waargebeurd verhaal over éen van de grootste drugshandelaren.
Catch me if you can, over een meesteroplichter, ook nog grappig ook ^^

Dat voorbeeld verhaal is misschien Mockingbird don’t sing?

Ik vind Seven Pounds heel goed :slightly_smiling_face:

Niet per sé meeleef-films, maar wel gebasseerd op waargebeurde verhalen en ontzettend leuk!
Domino: over Domino Harvey, die van het Engelse high-society is beland tussen de bounty hunters in California
Lords of Dogtown: over de originele Z-Boys, die als het ware de start waren van de moderne skate-cultuur

Verder is The Last Emperor een film waar je je echt uren in kan verliezen, over het leven van de laatste keizer van China, inclusief oude Chineze tradities, het Japanse bewind, het communistische bewind en iemand die maar niet kan begrijpen dat hij gelijk is aan anderen.

Een paar niet-waargebeurde aanraders:
Speak: over een tienermeisje dat moet beginnen op de high school van haar verkrachter, die daar razend populair is
Georgia’s Rule: dochter-moeder-grootmoeder drama, met nog wat pedofielen en streng gelovigen eromheen

P.S. I love you :wink:

en oja! Public Enemies!
Die gaat over John Dillinger, een beruchte Amerikaanse bankovervaller, van de jaren '20 ofzo. Goed gespeeld door Johnny Depp, ik vond het bijna zielig toen hij eindelijk werd neergeknald.
Oh shit, spoiler :laughing: