Films met concentratiekampen

Heey,

Weet iemand nog films waar concentratiekampen in voorkomen, of het leven van de joden tijdens WO2?
Liefst vrij onbekende, daar is de kans groter dat ik hem nog niet heb gezien… :slightly_smiling_face:
Tnx

The Devils Arithmetic
Escape from Sobibor
The Grey zone

meer weet ik er zo even niet.

Schindlers list
La vitta et bella

Deze zijn bekend, maar geven wel goed hun leven weer voor schindlers list over concentratiekampen.

en weet iemand ook een film met die ‘gestoorde professor/psycholoog’ erin? die al die mensen opensneed om testen te doen, en hij deed ook veel met tweelingen kan even niet op zijn naam komen maar denk wel dat jullie weten wie ik bdoel aangezien hij heel bekend is

haar naam was sarah

The boy in the striped pyjamas

En een film van Anne Frank, daar zie je ze ook in een concentratiekamp, ik weet alleen niet welke dat is.

Niet alleen Joden werden afgevoerd naar concentratiekampen trouwens, ook politieke tegenstanders, Roma’s, gehandicapten en andersdenkenden in het algemeen kwamen hier om.

- Anne Frank: The Whole Story
- Ilsa: She Wolf of the SS
- Men Behind The Sun
- Shoah
- SS Girls
- Womens Camp 119
- The Beast In Heat
- SS Camp Womens Hell
- Elsa Fraulein SS
- Holocaust 2
- Escape from Sobibor
- Sorstalanság
- Un Amour à Taire
- Bridge on the river Kwai
- To end all Wars
- Out of the Ashes
- Die Fälscher
- Der Letzte Zug

dr mengele?
the boys from brazil dan. maar dat is wel volledige fictie, dus niks over de oorlog zelf eigenlijk. wel een goede film.

en verder raad ik the pianist aan. maar die is wel erg bekend, dus de kans dat je die gezien hebt is wel groot.