Filmhuisfilms

Tja, ik kan niet zo goed uitleggen wat filmhuisfilms nou eigelijk zijn, en wikipedia weet t ook niet, maar ik probeer t toch xD. Het zijn vaak wat ‘‘appartere’’ films, minder voorspelbaar, meer diepgang, niet het standaard verhaaltje, niet altijd engels maar ook vaak noors/duits/frans/spaans/deens/etc. ze worden niet vertoond in bioscopen maar in Filmhuizen. daar kun je dus heen als je meer van dat soort films houd. Sommige bioscopen hebben ook een apparte filmhuis-afdeling.

ik kijk ook wel zegmaar commerciële films, maar filmhuisfilms vind ik toch meestal leuker.

• liefhebbers hier ?

up (:

op tv zie je ook wel is op veronica op rtl5 ofzo kweetniet meer goed maar daar komt ook wel is een stukje van dat ze iets zeggen over het filmhuis ofzo
ja ik weet het niet zo goed :stuck_out_tongue:

Ik vind dat soort films echt amazing. Ik ben niet zo van die Hollywood krakers :pensive:

welke heb je gezien (: ??

Bij ons is er ook iets, een soort kleine bioscoop, met filmhuisfilms. De kaartjes zijn erg goedkoop, en inderdaad, de films erg goed.
Ik heb gezien; Zwartboek, Paradise Now (of paradise Today, kweet niet meer), the March of the Pinguins. Uhm, en nog een paar. ik kan ff niet meer op de naam komen.
Maar die films zijn allemaal echt prachtig!

Ook nog Le Fabuleux destin d’Amélie Poulain.
Dies ook supermooi!

Jaa inderdaad…

ik vond Festen, Little Miss Sunshine (half-filmhuis), Paris Je T’Aime, Chocolat, enja, nogvelmeer maar ik weet de namen allemaal niet… xD

volgens mij was het Paradise Now.

wilnogzien: amélie (ja,stom,hebnooittijd xD), y tu mama tambien, elephant, hmmm nog paar die ik vergeten ben.

Ooh ik vind Amélie zo geweldig! Paradise now is ook vet mooi. Ik kijk meestal in het filmhuisboekje of er nog wat komt, ik ga niet speciaal naar anders steden ofzoo xD

nee inderdaad. ik huur ze meestal, bij de Videokring (videotheek) heb je zon gedeelte met filmhuisfilms…

ik vond Eden ook heel leuk, wel heel zielig einde…

Festen
Idioterne
Italian for Beginners
Phantom of the Paradise
The Rocky Horror Picture Show
2001 - A Space Odyssey
A Clockwork Orange
Return of the Killer Tomatoes
The Big Lebowski
Harold and Maude
Hedwig and the Angry Inch
The Man Who Fell To Earth
Mulholland Drive
de monty phyton films
Pink Floyd The Wall
Reservoir Dogs
Pulp Fiction
Scarface
This Is Spinal Tap
Best in Show
Tommy
Trainspotting
Waiting for Guffman
:smiling_face_with_three_hearts:

ik vond festen zoooooo goed

ik snap het niet echt?? wat is het nou precies??
sorry, ik ben een beetje dom:P

t zijn zegmaar films die niet echt in bioscopen worden gedraaid, niet echt de ‘‘kaskrakers’’ maar meer films met een verhaal xD

cultfilms xD

Chocolat met Johnny Depp?
dat vond ik echt een mooie film (:

jaaa ik ook! heb m een keer op me verjaardag gekeken, na t chocoladefondue-en xD en daarna nog 100x gezien.

ik hou erg van rare Scandinavische films :stuck_out_tongue:

ik heb er n keer eentje gezien
en die kwam daarna ook vaak op tv
en die vond ik echt geweldig!

ik ben fan

ouch, gister amélie gezien, geweldig