filmen tijdens concert/evenement

Ik wou eens je mening horen. Er was al een discussie op tv van organisaties van festivals tot muziekkenners tot de gewone burger.
Sinds de opkomst van smartphones, hebben meerdere mensen de neiging om hun concerten/evenementen/feestjes etc te filmen om vervolgens te delen, posten,…

wat vind je ervan?
Zou dit toegestaan moeten zijn?
Als de persoon voor jou zit te filmen, vind je dat niet irritant of laat je het toe?
tot hoever zou het moeten gaan qua filmen, filmen voor 10 seconden of het hele concert mee volgen?
Wat zijn jouw ervaringen?

Mijn mening, zolang ze mijn zicht niet volledig verstoort, is het niet echt een last voor mij. ookal kan ik wel andere begrijpen zoals: ‘waarom betaal je 60 euro om het vervolgens op je smartphone scherm te hebben gevolgd ipv het echt beleefd te hebben.’

deel je mening :slightly_smiling_face:

Ik vind dat mensen dat gewoon mogen doen. Pinkpop werd ook op tv en internet uitgezonden toch?

Ik denk alleen dat pinkpop enz professioneel werd gefilmd (en werden ervoor betaald)en filmde dus niet in het midden van het publiek.
Ze hebben speciale plekken ervoor zodat ze het zicht van de festivalgangers niet storen.

Ik denk dat het vooral daarom gaat.

Ik heb wel een aantal dingen gefilmd tijdens Pinkpop voor een vriendin die er niet bij kon zijn. Langste filmpje was een keer 42 seconden geloof ik… Tja, als je het hele concert gaat staan filmen vind ik t wel vervelend, ik bedoel, kijk dan lekker thuis, waarom ben je er dan :’)

Zou wel veel leuker zijn. Dat je naar een concert gaat maar nog geen idee hebt wat de setlist is of de outfits al hebt gezien.

Ik snap mensen die het doen nooit, vet zonde, je kan beter genieten van het concert, maar ik ben de mensen die het filmen altijd wel dankbaar want ik vind het leuk om filmpjes terug te kijken van concerten waar ik ben geweest haha.

Van mij mag het natuurlijk, maar het hele concert zo ongeveer opnemen zou ik zelf niet doen. Er staat (doordat anderen het wel doen haha) naderhand wel genoeg op internet. Ik zou bang zijn dat ik de ervaring te erg zou missen. Ik maak wel vaak 1 opname van een bepaald liedje en een paar foto’s, maar daar blijft het bij

Ja ik schiet altijd een paar foto’s met mijn mobiel. Ook een filmpje soms, maar niet heel de tijd lang. Alhoewel het me wel vet zou lijken om persfotograaf te zijn bij een concert.

meh bij pinkpop stond er een cameraman op t podium die mijn zicht op Ed toch echt gigantisch verstoorde en ik stond op de 2de of 3de rij…

Maar daarom kijk ik eigenlijk gewoon niet naar filmpjes ervan voordat ik ben geweest

Ik film zelf ook wel eens, maar dat zijn echt filmpjes van een minuut want a. ik krijg een lamme arm van mijn camera omhoog houden en b. ik wil ook nog kunnen meekrijgen wat er gebeurt.
Ik vind het ook echt super irritant als mensen voor mij steeds hun mobiel/camera omhoog houden want dan zie ik met mijn mini-lengte bijna niks meer.

Ik heb ooit eens de fout gemaakt bij mijn eerste echte concert om teveel foto’s en filmpjes te maken en nadien realiseerde ik me dat ik echt te weinig had meegekregen van het concert.

Ik vind dat het gewoon mag. De kwaliteit van smartphones is zo slecht dat je het toch niet kunt voorkomen. Dat ze professionele camera’s verbieden snap ik we;.

Op zich mogen mensen dat van mij doen. Maar bij sommige concerten zie je gewoon iedereen met zijn telefoon in de lucht. Ik kan begrijpen dat je graag een fragmentje hebt, al herinnering voor later. Maar moet je het hele concert gaan filmen? Het is toch meestal verschrikkelijke kwaliteit, dus veel ben je er niet mee.

Ik snap ook niet hoe je kunt genieten van een concert, als je alles door het scherm van je telefoon gaat bekijken. Dan kun je evengoed gewoon op youtube kijken

Meestal film ik 2 tot 3 hele liedjes en maak ik een paar fotos. Vaak zijn het de liedjes die ik wat “minder” leuk vind, zodat ik op de andere liedjes los kan gaan. Dit doe ik toch meestal zodat ik het later terug kan kijken en de sfeer een soort van “opnieuw kan beleven”. Er zijn een paar concerten van lang geleden waar ik niks heb gefilmd en ook geen foto’s van heb, en dit vind ik toch wel jammer omdat het me nu nog maar heeel wazig is bij gebleven :c

Ik maak meestal kleine filmpjes, maar ik kijk het meest in het echt. Ik vind dat je anders een beetje de ‘beleving’ van het concert mist. Als ik echt iets mis met filmen en ik wil het graag laten zien, kan ik het altijd nog wel ergens op internet vinden.

doe ik zo goed als nooit, ik bewaar momenten liever in m’n hoofd en eigenlijk komt het ook nooit in me op van ‘hier ga ik nu is een foto/filmpje van maken’ als ik aan ht feesten ben
als ik wil terugkijken zoek ik op youtube, dat doe ik soms wel is, betere kwaliteit ook

Ik ben pas 2 keer bij een concert geweest en dat eerste concert heb ik heel veel gefilmd en besefte ik naderhand dat ik eigenlijk vrij weinig mee had gekregen van het concert
Het tweede concert heb ik daardoor ook niks gefilmd en was de ervaring aan het einde van het concert veel beter.

Ik begrijp wel dat mensen filmen zodat ze het later terug kunnen kijken en het concert kunnen herbeleven maar vaak staat van elk liedje van het concert wel 20 filmpjes op youtube vaak met betere kwaliteit dus je kan dat beter dan kijken en gewoon tijdens het concert genieten.

Die telefoonfilmpjes zijn toch crap

Ik vind het super irritant als mensen de hele tijd gaan filmen! Alleen zou ik het niet verbieden, het is immers een leuke herinnering voor jezelf als je bijvoorbeeld een paar foto’s maakt en een kort filmpje maakt. Maar ik heb dus echt geen zin om het concert door iemands telefoonschermpje heen te volgen, bij wijze van spreken.