film schrijven?

Ik heb even een vraag… Je kunt een boek schrijven en insturen enzo naar een uitgever en dan heb je kans dat je boek word uitgegeven. maar kun je eigenlijk ook een film schrijven en die insturen of zoiets?

?

Ik denk eerlijk gezegd dat dat vooral vanuit de filmindustrie zelf gebeurt, die vervolgens ook scenarioschrijvers etcetera inhuren. Als je als particulier zelf een idee hebt, moet je hem meestal zelf regisseren en produceren als je je plan wil verwerkelijken.

^oke, bedankt! :grinning:

ik wil dat ook heel graag. ik heb echt een film in mijn hoofd maarja…

^jaa ik ook, weet al helemaal hoe hij moet gaan enzo ;p

Ja als je zelf een film wilt maken is het handig om veel contacten te leggen met cameramannen, geluidsmannen, montagemensen etc. maar je kunt tegenwoordig ook al heel veel zelf doen met een goede camera en een microfoon.

Om je film zeg maar uit te typen en andere mensen een idee ervan te geven moet je een synopsis schrijven samenvatting van je verhaal) en een scenario (je verhaal uitgetypt in beelden, dus alle handelingen, personages, muziek, locaties…)

Het hoeft niet zo heel moeilijk te zijn ^-^

Een film schrijven is wel iets heel anders dan een boek schrijven, dat weet je toch? Zoals hierboven al gezegd, het is niet alleen je verhaal, maar ook beschrijven van de locatie, wat waar staat, elke handeling neerschrijven, wat wanneer moet beginnen,…

Oke heel erg bedankt, maar je kunt dus geen ‘‘verhaal’’ insturen ofiets?

-

Hee, misschien kun je hier eens kijken? Site is in het engels verder, ik weet niet of je bekend bent met NaNoWriMo? Een boek schrijven in een maand? Deze site is eigenlijk hetzelfde maar dan voor film of serie scripts :wink:
Ik ga het volgend jaar proberen :wink:
Er is ook een forum, misschien kun je daar je vragen kwijt!

http://www.scriptfrenzy.org/

@thedutchess bedankt! dit topic mag van mij gesloten worden trouwens.
ik heb wel wat aan thedutchess en ik heb met dave schram contact, we praten er wel eens over en hij wil er mischien een film van maken :grinning: