Film kijken met ex?

Stiekem vind ik het onzinnig om hier een topic over te maken, maar ik wil toch jullie mening horen.
Ik en mijn vriend zijn nu ruim acht maand samen. Ongeveer een half jaar daarvoor ging het uit met mijn ex, ik was na een tijdje over hem heen en we zijn daarna wel redelijk goed bevriend gebleven. Hij heeft nu een vriendin.

Nou keken we altijd horrorfilms met een andere gezamenlijke vriendin van ons, en binnenkort komt een nieuw deel uit van Insidious. Het is al een tijdje geleden (echt al voordat ik met mijn vriend kreeg) dat we met zijn drieën een film hebben gekeken, maar nu hebben ze dus gevraagd of we Insidious weer met z’n drieën zullen kijken. Ik zei dat ik het nog niet zeker wist, en heb mijn vriend gevraagd of hij het erg vond dat ik met hun een film ga kijken. Hij zei van niet, maar ik had wel het idee dat hij het niet erg prettig vindt.

Zal ik het hem nog eens vragen? Of gewoon ja zeggen tegen tegen mijn vriendin en mijn ex?

Draai het eens om, zou jij het prettig vinden als je vriend met een ex een film gaat kijken?
Vraag het hem niet alleen, maar praat er gewoon over, dan kan je meer duidelijk krijgen over wat hij echt vindt.
Kan hij niet gewoon mee trouwens?

Zoals je al zegt ben je goed bevriend gebleven met je ex.
En jullie hebben allebei weer een relatie.

Ik zou dan denken, er gebeurt waarschijnlijk niks raars.
En omdat er nog een vriendin bij is word het vast gezellig?

Maar je moet gewoon doen wat jezelf graag wilt, en waar je je goed bij voelt :slightly_smiling_face:

Hmmm het zou een ander verhaal zijn als je alleen met hem een film zou kijken, dus vind dit niet heel vreemd ofzo aangezien hij ook gewoon een relatie heeft.
Wel snap ik het als je vriend het minder zou vinden, dus misschien kan je hem dat wat uitgebreider vragen of hem inderdaad meenemen.

Hmmm, dat ligt aan de omstandigheden denk ik. Als het iemand was die ik zou kennen en waarvan ik zeker wist dat ze niks met mijn vriend wil zou ik het accepteren. Ik heb al gevraagd of hij mee wou maar dat wou hij liever niet. @passionated

Het is ook dat ik zijn huidige vriendin ken (tis een vriendin van me) en ik weet gewoon dat we allebei niks meer voor elkaar voelen. Daarbij kijk ik er eigenlijk best wel weer naar uit om wat met ons ‘groepje’ te doen, helemaal omdat het al zo lang geleden was. Maar ik geef meer om mijn vriend dan om een filmavondje met mijn ex en die vriendin @Tiara

Ik zal het hem sowieso nog een keer vragen @It’s me

Ik vind dat je het wel kan doen. Zoals je zelf al zei zijn jullie gewoon goed bevriend gebleven.

Ik zou het absoluut niet doen als je nog iets voelt voor je ex, maar uit jouw verhaal kan ik opmaken dat dit zeker niet het geval is, dus ik zie geen probleem.
Zorg wel dat je vriend zich er prettig bij voelt, want ik snap hem ook wel als hij het een beetje sketchy vindt.

Dankje :slightly_smiling_face:
Ik ga het er vanavond eerst nog even met mijn vriend over hebben, liever in het echt dan via app, want zo kan ik zijn gezichtsuitdrukking zien haha. Als hij het ook echt goed vindt ga ik het gewoon doen.