Film kijken een date?

Vind jij dat als je voor het eerst met iemand een film gaat kijken je dan een 1e date hebt? :flushed:

Mijn eerste date met m’n crush was samen bij hem thuis film kijken.
We waren wel eerst van plan om wat te gaan drinken in de stad, maar het weer was kak, dus toen hebben we dat gedaan in plaats van door de regen te moeten fietsen. :slightly_smiling_face:

Dus ik vind het wel, maar misschien ligt het er vooral aan wat jullie afgesproken hebben?

Ken je hem al wel? of helemaal niet. Want je zegt dat het je eerste date is maar als je iemand al kent…

Toch denk ik dat film kijken best als eerste date zou kunnen!

Ik vind het alleen kunnen als je hem al een tijdje (en ook redelijk goed) kent, dat je bijvoorbeeld al vrienden bent of kennissen. Maar ken je hem helemaal niet, dan zou ik iets in het openbaar afspreken.

Of ga je niet thuis een film kijken? Dan kan het sowieso.

Film kijken hoeft geen date te zijn, je kan toch ook bevriend zijn met een jongen en samen een filmpje kijken?

Hm ik zou het wel knap van je vinden als je het zou doen!
Mijn crush vroeg mij de eerste keer mee, en daarna heb ik het zelf voorgesteld

Een eerste date in de cinema is niet zo erg persoonlijk, je kan niet zo snel iets zeggen, maar een eerste date met een film bij jou of hem thuis? Dat is wel erg leuk! Je kan iets zeggen wanneer je wil en bij jou zetel zitten er ook geen irritante leuningen tussen als je wat dichter wil kruipen :wink:

Dat lijkt mij dus altijd zo awkward; zit je je in het donker naast iemand die je nog niet zo goed kent druk te maken of jullie elkaar even leuk vinden… Tenzij je natuurlijk bij iemand thuis bent, dat lijkt me gezelliger en kan je inderdaad ook nog een gesprek voeren.

Wacht. Ik bedenk me dat je volgens mij eigenlijk iets anders vraagt, namelijk: “betekent samen film kijken dat het een 1e date is?” Mwah, hoeft niet per sé (het kan ook vriendschappelijk), maar de kans is groot dat iemand wel die intentie heeft als die je vraagt.

Hoeft niet perse maar het kan wel :sunglasses:

Ik gebruikte de vraag “zullen we film kijken?” Vroeger altijd om simpelweg te vozen met elkaar…
hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn maar denk er wel over na.

Haha hier dacht ik ook als eerste aan. Vaak is dat inderdaad een ander woord daarvoor :’)

Maar bedoel je naar de film of bij iemand film kijken? Zit bestwel verschil tussen namelijk.

Hihi jaaaa. Mijn eerste date was film kijken bij hem thuis en (dr. oetker) pizza eten :’).

Naar de film gaan zie ik als date, maar bij iemand thuis film kijken eigenlijk niet.

Toen ik nog een vriend had en mensen vroegen wat ik daar de hele middag/avond/nacht had gedaan was mijn antwoord altijd ‘film kijken’ . Want we hadden altijd wel een filmpje opstaan ook al praatten we vaak met elkaar of waren we met andere dingen bezig.

ja hoor zo is het bij mij en me vriend ook gegaan