fijn/dun haar dat snel vet wordt xD

Hoi mensen,
mijn zus en ik hebben hier allebij last van: we hebben erg dun/weinig haar en het wordt ook snel vet.
Ik was het altijd 's ochtens maar dan is het 's avonds al best weer vettig, bovenaan bij mn hoofd. En de dag erna is het dan helemaal vet, want ik was het dus 1x in de 2 dagen.
Maar het punt is dus ook, dat ik wel wat voller haar zou willen creëren, maarja ik kan er natuurlijk niet zoveel insmeren, want dan wordt het alleen maar nog sneller vet… :frowning_face:
DUS, weten jullie misschien iets dat goed werkt tegen vet haar? en een manier waarop ik toch wat meer volume kan krijgen?
thanks!

Koop een milde shampoo en was je haar 1x per dag. En als het dan vet word smeer je een beetje talkpoeder op je haar, zo lijkt het niet vet.

Maar als je je haar elke dag wast wordt het uiteindelijk toch juist sneller vet?
Ik gebruik al baby-shampoo en af en toe anti-roos.
lijkt me mild genoeg?

Idd hoe meer je je haar wast hoe sneller het vet wordt.
Dus ik zou langzaam wat mider gaan doen. Gewoon langzaam met stappen afnemen ik doe het maar 2 a 3 x in de week. Mijn haar is BIJNA nooit vettig. Verder goed verzorgen etc. Koop extensions dan lijkt het of je meer haar hebt, en dikker. Verder raad ik je aan om het niet te lang te laten groeien want zo lijkt het alleen maar alsof je mider haar hebt dus max. tot je schouders liefst nog wat korter.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Misschien wat zoeken op youtube ofzo??

Xx

Tjah, dan weet ik het ook niet meer.
Vet haar is meestal het gevolg van een slecht voedingspatroon. Misschien heeft het daar mee te maken?
Wat ook wel eens wil helpen is je hoofdhuid te masseren tijdens het wassen en misschien kun je het verven? hierdoor verandert de structuur. En geen cremespoeling gebruiken…

Hmm of ik een slecht voedingspatroon heb weet ik niet… wat zou er de oorzaak van kunnen zijn? te weinig water drinken ofso?
Mijn haar verven heb ik al gedaan, maar het is eigenlijk pas daarna dat het zo vettig werd. Niet meteen erna hoor, ik denk niet dat het daardoor kwam.
bedankt voor de reacties!
xx

Je moet sowieso niet elke dag je haar wassen.
Dat is ten eerste slecht voor je haar, en ten tweede wordt het er alleen maar vetter op.
Als je haar vet is, was het dan niet meteen maar gebruik talkpoeder.
Je hebt ook ‘droogshampoo’s’, die je kunt gebruiken op droog haar, misschien is dat dan ook een optie.

En tussendoor niet te veel aan je haar zitten is ook belangrijk, daarmee stimuleer je juist de talgkliertjes, die dus vet aanmaken. Hierdoor is mijn pony altijd snel vet, omdat ik er dus de hele dag mee speel :’)

Vitamine B te kort, geloof dat je daar vet haar door kan krijgen…

klopt helemaal! sinds dat ik elke ochtend vitamine b tabletten slik, is mijn haar veel minder dik en mijn huid veel gezonder :grinning: je haar word er nog eens dikker van ook en groeit sneller.

echt?
wauw, dat ga ik dan ook eens proberen! :slightly_smiling_face:

Ik denk dat je bedoelt minder vet? Want zo is het een beetje tegenstrijdig, haha.
Maar ik wil geen dikker haar :frowning_face:

Baby-shampoo maakt je haar vet, niet? Het is toch niet sterk genoeg…
Probeer gewoone en shampoo voor vet haar!

Als je je haar hebt gewassen uitspoelen met koud water. Dan wordt het minder snel vet.

Oh, ik heb echt precies hetzelfde haar, zo irritant is het.

Ik was mijn haar nu met Gühl biershampoo en dat helpt best goed eigenlijk.
En toch proberen af te bouwen met wassen, dan doe je de 3e dag je haar vast ofzo zodat het niet opvalt?

naspoelen met koud water is volgens mij voor glans in je haar?

ot: je haar is eraan gewend om om de dag gewassen te worden, je moet dit steeds een beetje meer uitstellen.
verder moet je ook gezond eten, niet te veel aan je haar zitten en een milde shampoo gebruiken!
En talkpoeder enzo kan je dan goed gebruiken om je vette haar te camoufleren als je het wassen uitstelt, succes!

Ik was mijn haar iedere dag gewoon omdat ik het anders vies vindt als mijn haar vettig aanvoelt.

Om het voller te krijgen andrelon volume shampoo kopen?
Bij mij hielp het.

Euhm, heb ik ook :grin:
maar niet ZO snel ;O
TIP : Als je je haar wast doe dat 2x
Dus :
Shampoo; masseren ; Uitspoelen
Shampoo; masseren; Uitspoelen
Je zult zien een heeel groot verschilt :wink:

Succes :heart:

Ik kan het wel nog langer uit gaan stellen, maar ik denk niet dat dat helpt, want het wordt de eerste dag al weer een beetje vet…
Bovendien heb ik een keer mijn haar 5 dagen niet gewassen, vervolgens 3 dagen niet en toen weer om de dag, in de hoop dat het dan niet meer vet zou worden, maar het hielp helemaal niks! zelfs niet voor 1x
dus dat wordt hem niet xD

Anti-roos is niet mild!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[quote author=LUNIQUE link=topic=154178.msg5429277#msg5429277 date=1274302473]
[…]

naspoelen met koud water is volgens mij voor glans in je haar?

Nouja de één beweert dat het inderdaad voor glans is, en de ander zegt dat je haar er minder snel vet van wordt. Heb het zelf uitgetest, en bij mij was het 't tweede. :slightly_smiling_face: