Fietsen

Ik kan niet fietsen maar morgen ga ik met school naar Zeeland en dan hebben we activiteiten waar ook fietsen onder valt.
En ik heb nu echt geen idee wat ik moet doen. Want is het niet schandelijk als je niet kan fietsen ?

en zijn er hier meer meiden die niet kunnen fietsen ? :relieved:

Hangt er een beetje vanaf hoe oud je bent. Ik was zelf ook al negen toen ik echt leerde fietsen. Dat vind ik al behoorlijk laat.

Maar als je het nooit probeert, leer je het ook nooit natuurlijk :wink:
Ik zou het in ieder geval proberen.

Schandelijk? Nee, maar ik denk dat de meesten in Nederland het wel kunnen. Maar ik zou me er niet druk om maken… gewoon bij iemand achterop gaan! Misschien is het wel de moeite waard om te leren fietsen, want het kan heel handig zijn :slightly_smiling_face:

Tegen je leraren zeggen sowieso. Je kan morgen niet ineens op een fiets stappen en hopen dat je het kunt :p. Dan kunnen zij een andere oplossing bedenken.

Hoe komt het dat je nooit hebt leren fietsen?
Woon je in een drukke stad?

Ik woon in amsterdam en heb het nooit geleerd toen ik klein was.
Vorig jaar heb ik het wel geleerd en als ik nu op een fiets stap kan ik denk ik alleen rechtdoor gaan met 1 snelheid :stuck_out_tongue:

Uhh… Leren fietsen.
Maar daar is het denk ik te laat voor?
Zeg het tegen je leraren.

Ik zou je leraren even mailen. Echt schandelijk zou ik het niet noemen, hooguit ongemakkelijk. Toch best een beperking.

Het even laten weten ja. Ik zou niet zomaar op de fiets stappen, want als ik naar mensen kijk die het moeten leren is het toch best een ding, leer je niet zomaar.

In Nederland is het wel een beetje raar als je niet kan fietsen. Gewoon omdat het zo’n groot deel van de bevolking een fiets als primair vervoersmiddel heeft.
Maar als je het op een wereldschaal gaat vergelijken is het best normaal hoor. Vooral in grote steden leren mensen best weinig/laat fietsen.
Ik zou er vreemd van opkijken als iemand me het zou zeggen (en die persoon Nederlands is), maar meer ook niet. Ik zou iig niet lachen/belachelijk maken. Misschien zelfs proberen te helpen met fietsen leren keke.

Ja dat is waar.
Maar ik vind het zelf belangrijker dat ik kan zwemmen in plaats van fietsen.

wow, dat heb ik nog nooit gehoord
sorry, wil je niet beledigen of iets maar ik vind niet kunnen zwemmen nog logischer dan niet kunnen fietsen.
Maar laat je moeder even bellen met je leraren, dan kan ze het uitleggen wss kan je dan niet mee of bij een leraar achterop.

En je bent 19?
Wth. Ö

Vorig jaar zaten er ook zo’n 2 meisjes in mijn klas en die hebben het geleerd op de dag zeg met de leerkracht erbij. Ze konden het niet zo goed, maar ze konden wel mee en dat was toch al iets.

Kan het nog aardiger?

Ik vind trouwens zwemmen belangrijker als fietsen. Dus als ik mijn kind iets zou moeten leren, zou het zwemmen zijn. Maar zij kan er toch niks aan doen dus zo’n reactie is zo ongelooflijk onnodig.

Zij kan er wel wat aan doen, iedereen kan leren fietsen!

Gewoon tegen leraren zeggen en vraag of je dan bij iemand achterop mag ofzo ?
Er zijn genoeg mensen die niet kunnen fietsen dus je hoeft je echt niet te schamen.

als je een goede vriend(in) hebt vraag die dan of jullie samen naar een rustig plekje kan gaan en dan kunnen jullie samen oevenen… ik heb in groep 8 fietsexamen gehad… ik dacht dat elke school dat deed… maar blijkbaar niet dus…

Dit (:

Sorry ik vind het wel raar, maar dat komt omdat ik 5 jaar lang 3 uur op de fiets zat om heen en terug van school te komen (ik woon helemaal bovenin limburg, we moeten de maas over).

Maar ik zou ook zeggen dat je het even aan je leraren uitlegt, misschien kun je bij iemand achterop ofzo?