Fietsen

Hoi ik heb een probleem altijd als ik fiets naar huis of naar school kom ik een groep jongens tegen en die jongens gaan dan op mij in rijden en dan moet ik wel stoppen en meestal gaan ze mij ook duwen enzo. meestal als ze weg zijn zit ik helemaal te trillen het word zo erg dat ik amper nog durf te fietsen ik kan er niks aan doen want als ik naar hun school gaan word het alleen maar erger want niemand kan het controleren dus hebben jullie tips??
XOX

Is het voor jou mogelijk om eventueel een kleine omweg te fietsen waardoor je die jongens kan ontlopen? Misschien kan je ook iemand vinden uit je klas die bij jou in de buurt woont zodat je samen naar school kunt fietsen. Verder kan ik je niet veel tips geven denk ik behalve om er niet op in te gaan.

Ja, ik had hier vroeger ook last van. Supervervelend! Het lastige is dat ik er toen ook niets aan kon doen, omdat docenten niet na school tijd achter je aan kunnen fietsen oid. Het waren altijd extreem laffe jongens die met meerdere een jong meisje aan gingen vallen. Het enige wat ik altijd deed was andere routes kiezen, of kijken wanneer ze wegfietsen, zodat ik ver genoeg voor of achter ze kon fietsen.

Super bedankt allebei ik fiets al samen maar zij is net zo bang als ik😕 En wij fietsen ze tegemoet dus kunnen we niet voor of achter ze fietsen en een omweg zal al gouw een omweg zijn van 7 kilometer maar alsnog super bedankt voor de tips😘

Misschien kun je achterhalen wie ze zijn en hun ouders informeren? Daar schrikken dat soort jongetjes best snel van.

Misschien een beetje een rigoureuze maatregel, maar misschien kun je de wijkagent contacteren en vragen of hij/zij een oogje in het zeil kan houden?

Wat flauw van die jongens zeg…

Kan je niet met iemand mee fietsen? Dat je dan niet alleen bent?

Ik fiets sowieso elke dag al 8/9 km naar school (en dan ook weer terug, dus 16 km) en het is ong. 35 minuten fietsen, dus het is best te doen, 7 km. En als je kan kiezen een halfuurtje fietsen (ipv…) of steeds aangevallen worden met de kortere route zou ik het wel weten! Sterkte!

Kun je niet wat eerder weggaan? Kwartier eerder of zo?

Wat een onzin. Dus jij moet 7 kilometer om gaan fietsen, omdat kleine mannekes zich niet normaal kunnen gedragen. Ik zou inderdaad kijken of je hun naam en op die manier hun ouders kan achterhalen. En anders inderdaad de wijkagent of de school van de jongens contacten?

Of maak een foto en contacteer de wijkagent en vertel dat ze rond x tijd meestal de x route nemen.

Ik zou ze een goede trap tegen hun fiets geven, maar ik snap het als je dat niet durft. Wat de meiden hierboven zeggen over hun ouders contacteren of wijkagent lijkt me een goed idee!

Tegen je ouders vertellen en misschien kunnen zij contact opleggen met hun ouders want ouder tegen ouder maakt meer indruk dan kind tegen volwassene.