fietsen weer oppakken.

Ik fietste eerst altijd naar school en dan was ik wel steeds buiten adem, maar het lukte en daar was ik blij mee, maar na een tijdje kreeg ik erge kinkhoest en dus steeds aanvallen op de fiets, dan kon ik niet meer verder en ja dan sta je. Ik kon dus niet meer op de fiets naar school en na een tijdje was mijn conditie gezakt tot letterlijk 0. Ik wilde het weer gaan oppakken en het ging moeizaam, maar oké ik had het er wel voor over. Totdat ik steeds flauwval neigingen had en dus weer moest stoppen. Nu wil ik het graag proberen want ik merk dat mijn conditie steeds slechter wordt en mijn buikje steeds dikker! Het is niet zo gek ver (10 km), maar wel met veel omhoog. Ik moet ook een brug over (tussen zeeland en brabant, thoolse brug), dit is niet zo’n ophaalbrug ofiets die open kan dat je even moet wachten, maar je moet echt gewoon omhoog.

Bedankt voor het lezen (:
Heeft iemand tips voor me, ik wil echt heel graag weer fietsen, maar ik raak zo snel buiten adem (en nee dat ligt niet aan mijn conditie) en ik kan soms gewoon echt niet meer.

volgens mij ligt dat wel aan je conditie…
anders fiets met versnelling?

a

Nee, want toen ik een jaar gefietst had had ik het nog even erg. &Een fiets met versnelling heb ik…

&Ja, hardlopen wil ik wel doen, maar ik fiets liever (:

Een fiets met zo’n motortje?
Dat als je die hellingen op moet je dat motertje er bij aan kan doen ofzo dat het minder zwaar is en dat motortje steeds minder gaan gebruiken

Zo’n fiets is zwaar zonder motortje, we hebben er 1 :frowning_face:

hmm, klink erg vervelend. Wat dacht je er van om te kijken of je met iemand samen kan fietsen? Dan is er altijd iemand bij je als je buitenadem bent en je misschien dan achterop kan nemen als het écht te veel wordt.

succes er mee!

hm lastig, ik heb een soortgelijk probleem opgelost met en fiets die heel licht is , en dus ook licht fiets.
Mijn fiets heeft een open kettingkast, en is dardoor heel licht. Dat is niet gevaarlijk hoor, de goede delen zijn wel afgedekt, maar met lichte materialen.
Ook heb ik 21 versnelling, vind ik ook fijn (:
Dus, miss is een lichtere fiets iets? Of aan de fietsenmaker vragen?
succes iig ! (: