Fietsen (sport)

Hier is nog helemaal geen topic over!

Sinds kort fiets ik eigenlijk helemaal niet meer, ik zit niet meer op de middelbare dus ik fiets ook niet meer naar school. De opleiding die ik nu volg is best ver weg dus moet ik wel met het ov. Maar eigenlijk mis ik dat fietsen wel, en eigenlijk wil ik ook weer eens aan sport doen. Maar waarom niet fietsen als sport zien? Dus niet op zo’n ik-ben-onderweg-naar-school-tempo, maar echt dat je er van gaat zweten.

Zijn er meiden die fietsen als sport doen? Zo ja, wat voor fiets heb je? Hoe vaak ga je fietsen en hoeveel km?

Ik doe fietsen niet echt als sport maar ik fiets wel altijd naar school.
En op vakantie fietsen wel veel, soms 20 km achter elkaar op een vouwfiets. We gaan namelijk meestal met een boot op vakantie en dan kunnen de normale fietsen niet mee.
In het weekend fiets ik ook vaak naar me opa en oma, dat is 8km heen.
En als ik ga winkelen ga ik ook soms op de fiets, dat is 10km heen.

Up

Fietsen als sport? Wielrennen dus?

Ik doe het zelf niet haha, ik fiets al genoeg naar school (13 km heen en 13 km terug) :’)

Wielrennen, of mountainbiken, of ‘hybride’ fietsen.

Of bmx…

Ik doe zelf aan wielrennen. Op dit moment doe ik vrij weinig omdat m’n gezondheid niet zo mee wil werken en het buiten best koud is. Maar in de zomer heb ik behoorlijk gefietst. Samen met mijn vader en m’n broer. Vaak reden we dan stukken van 30-40 km. En dan was onze snelheid zo rond de 30 km per uur. Meestal één keer per week. Maar daarnaast fietste ik elke dag naar school (15 km) en weer terug. Ik ben zeker van plan het op te gaan pakken, want ik vind het superleuk om te doen, en ik hou er echt van om lekker in de natuur te zijn!

Ik heb deze zomer een tripje van zo’n 180 km door de bergen in Italië gedaan, was enorm lekker.

Vind het wel het leukst als het weer een beetje mooi is, dus tja… fingers crossed voor de lente :stuck_out_tongue:

Als het mooier weer is wil ik vrijdagsmiddag gaan fietsen ofzo. Niet als wielrenner maar meer als sport in vrije tijd. Want gewoon fietsen in de sportschool vind ik maar niks whehe

Ik wil eigenlijk nog een keer gaan mountainbiken, maar ik ben zo bang dat ik daar een enorme kneus in ben en dat ik het daardoor minder leuk vind hihi. Sportschool-fietsen vind ik trouwens echt tien keer niks.

Ik ben van plan om het wel te gaan doen, alleen moet ik eerst voor een wielrenfiets sparen, of naja wil. Maar die dingen zijn piepduur… haha.

Ja, die zijn best duur. Ik ben van plan een hybride (“Fitness”) fiets te kopen, dat zit tussen een stadsfiets en een wielrenfiets in, en de fiets die ik op het oog heb kost 500 euro (Trek 7.2 FX WSD). Dat is dus een stuk laagdrempeliger dan zo’n wielrenfiets.

Ik mountainbike, gewoon in het weekend. Ik vind het superleuk! Ik wil het ook graag nu bij een club gaan doen. En ik wil eigenlijk in de zomer beginnen met wielrennen.

Ik mountainbike ook, alleen door drukte e.d. ong een half jaar niet gedaan. Nu wilde ik het weer oppakken, gaat het sneeuwen! haha

Maar ik vind mountainbiken echt een aanrader. Het is intensief en soms ook wel spannend. Je komt soms in het bos namelijk best moeilijke routes tegen met erg hoge bulten of super smalle paadjes.

ik deed aan wielrennen maar ik ben gestopt ( vanwege de middelbare, steeds meer hw etc. en ik moest 30 min in de auto om daar te komen had ik gewoon geen tijd voor) maar goed, ik had gewoon een wielren fiets een van trek en een zonder merk ofzo ooit van me opa gehad en wat ik deed qua fietsen 3x perweek op de wielerbaan gewoon les en als ik op de camping ben in zeeland ging ik (nu nog steeds) fietsen op de boeren weggetjes, naja je krijgt er in iedergeval sterke benen van !

Ik wil heeel graag gaan wielrennen(ook al fiets ik elke dag 20 km heen en weer naar school) Wat voor een fiets moet ik hiervoor aanschaffen?

Ik wil ook beginnen met mountainbiken maar waar koop je een beetje een goedkopere goede moutainbike?