Fietsen op schoolreis:help!

Heey,

Ik zit in het tweede middelbaar (14 jaar dus) en we gaan dit jaar op schoolreis.
…met de fiets.
We gaan bijna elke dag zo’n 70km rijden en voor sportievelingen is dat volgens mij een makkie (?).
Maar ik ben totaal niet sportief aangelegd en als ik eerlijk moet zijn ben ik na 15 km al behoorlijk moe en is mijn tempo al afgezwakt…
Ik wil natuurlijk echt niet dood op de grond gaan liggen als de schoolreis is (oke eigenlijk wel),dus ik vraag me af of jullie misschien tips hebben.
Ik fiets ook echt bijna nooit,aangezien alle winkels enzovoort op 5 minuten wandelen zijn.
Hebben jullie tips om hierin meer conditie te krijgen?
Ik wil sowieso in de paasvakantie al een aantal keer gaan oefenen met iets langere afstanden,maar 70km blijft voor mij echt een groot getal.
Zoals je ziet heb ik ook echt weinig zelfvertrouwen op dit vlak en ik wil er echt voor zorgen dat ik vlot ga kunnen fietsen.

Alvast bedankt :slightly_smiling_face:

Ik denk dat het enige wat je echt kan doen meer fietsen is, om conditie op te bouwen. Maar ik denk niet dat er op een schoolreisje op een heel hoog tempo wordt gefietst eigenlijk, vooral niet als het gaat om zulke lange afstanden.
En je bent ongetwijfeld niet de enige die geen hele goede fietsconditie heeft