fietsen MET school

oké dus morgen heb ik van 10 tot 12 gym en de docent wilt een fietstocht maken.
die fietstocht heb ik wel eens eerder gehad en het was echt vreselijk, over heuvels en modder. iedereen kwam met een soort van sportfiets en dan kom ik ineens met mijn gewone fiets.
ik moest gewoon mee, het begin viel best mee totdat we over allerlei heuvels moesten fietsen. ik ging steeds langzamer fietsen en werd er gewoon moe van, terwijl iedereen heel simpel doorging.
onze docent stond bij te houden hoeveel rondjes je had gedaan en toen ik voorbij kwam gilde hij keihard ‘‘fiets is wat sneller sloom kind’’ waar iedereen bij was, maarja als ik sneller kon zou ik dat toch wel doen?
nu moeten we dat morgen dus weer doen en ik ga echt niet speciaal een sportfiets kopen voor die man.
er wordt ook niet gezegd dat je er een moet hebben maar toch voel ik het aankomen dat iedereen er weer een heeft.
ik wil niet weer voor lul staan…

wat moet ik doen? :cry:

Heb je geen moeder/tante/nichtje/vriendin waarvan je voor één dag hun fiets kan lenen? Desnoods een mannenfiets (maar dat is misschien nog lastiger dan met je eigen fiets).

En anders: je niets aantrekken van die (best gemene!) opmerkingen van je leerkracht. Je doet je best. En anders kan je in het begin aangeven dat je maar een gewone fiets hebt en dat dit wat minder vlot gaat dan met een sportfiets (mountainbike?). Ik snap dat het niet leuk is, maar ik zou er ook geen te big deal van maken. Wie weet ben je morgen toch niet de enige op een ‘gewone fiets’. Zal voorbij zijn voor je het weet!

Waar halen ze dat soort kutdocenten toch vandaan vraag ik me altijd af… Maar inderdaad, even in je omgeving kijken of je van iemand kunt lenen. Sowieso je docent negeren bij dit soort achterlijke opmerkingen.

Dan vraag je of je een fiets kan lenen bij je sportdocent?

ik had bij zo’n opmerking echt hem de vinger gegeven en naar huis gegaan zijn.

Huh, ik had dat ook wel eens op school ,maar dan hadden ze gewoon 25 mountainbikes?
Wat raar dat je heuvels etc moet rijden en wel zelf je eigen fiets mee moet nemen?

Ze verwachten toch niet dat iedereen een fiets heeft die daarvoor geschikt is?

(veel vraagtekens x3)

Wat een rotopmerking van hem. Vind ik echt niet kunnen. Als ik jou was, zou ik het tegen die man zeggen dat je niet zo’n fiets hebt en daardoor moeilijk mee kan doen. En sowieso zijn opmerkingen proberen te negeren! :hammer:

Als hij morgen weer een opmerking maakt zou ik er echt wat van zeggen. Hij kan niet verwachten dat jij net zo snel fietst als klasgenoten met mountainbikes.