Fietsen bij windkracht 8 verantwoord?

Op het nieuws stond vandaag dat het morgen waar ik woon minimaal windkracht 8 word. Ook heel facebook staat er mee vol. Nu zeggen mensen dat ik morgen niet naar school kan fietsen omdat dat te gevaarlijk is. Ik moet langs een weg die vooral in het begin door een pad loopt met rechts bomen en links water. Daarna fiets ik langs een vrij drukke weg waar het fietspad niet altijd goed gescheiden is van het autoverkeer.

Mensen zeggen dus tegen mij dat het onverantwoord is om te gaan fietsen omdat bij windkracht 8 zelfs “een getrainde triatleet van 85kg kan dan van de weg geblazen worden”. Als ik het google vind ik ook één site met dat antwoord en verder eigenlijk niet echt iets.

Denken jullie dat het verstandig is morgen gewoon naar school te fietsen? (OV is geen optie waar ik woon helaas!)

Edit: Ik moet ongeveer 30 minuten fietsen.

Het is wel gevaarlijk. Ik ga morgen ook fietsen, maar ik moet 10 kilometer fietsen dus ik denk dat het best eng gaat worden :’)

Maar als jij maar 5 minuutjes hoeft te fietsen, why not? Ik zou alleen niet gaan bij afstanden dat je wel wat moet afleggen zeg maar. Maar ja, je moet het zelf weten!

hmm ik moet ongeveer 25 minuten/half uur
misschien dan toch maar met de bus

Ik ga met de bus :grinning:

Oja, ik moet iets meer dan 30 minuten fietsen, misschien wel handig om erbij te vermelden ja haha!

Ik raad het je trouwens niet aan dat je hetzelfde als mij doet. :’)

Nee ik zou het niet doen. Zeker omdat je ook langs het water fietst en druk verkeer tegenkomt.

Ik ging een keer in de pauze naar het winkelcentrum fietsen om eten te halen. Toen was er windkracht 7. Op een gegeven moment was er dus zo’n windstoot en ik fietste dus net op een rotonde. Dus ik vloog de vluchtheuvel op :grinning_face_with_smiling_eyes:. Maar zo’n ding is hoog dus ik had een enorm slag in mijn wiel :dry:

Oeh dan is het wel verstandig dat je vervoer regelt. De bus? Of is er misschien een ouder of een broer of zus die je weg kan brengen?

Anders misschien een taxi haha

Oke dankje allemaal! Ik denk alleen niet dat mijn school dit als geldige reden ziet om afwezig te zijn dus als ouders me niet brengen heb ik wel een probleem haha.

Wow, dat zou pas stoer zijn, met de taxi naar school :bowing_man:

Ik ben bang

Hmm ja lastig eigenlijk. Bij ons waren er heeeel vroeger wel regels voor mensen die wat langer onderweg zijn. Die konden zich gewoon afmelden bij zware windstoten, storm of sneeuw.

Je kan het altijd proberen :slightly_smiling_face:

Engeland en Belgie hebben zelfs al code oranje

Ik was net de hond van de buren aan het uitlaten en ik werd al ‘geduwd’ door de wind :") Ben benieuwd hoe het morgen wordt.

Toen met die storm in 2007 wilde ik ook gaan fietsen. Ik was nog niet de hoek om of ik kon niet meer verder. Toen ik afstapte werd mijn fiets ook echt weggeblazen. Die hing dus in de lucht terwijl ik het stuur nog vast had.
Maar het ligt eraan waar je woont. Aan de kust wordt het waarschijnlijk het ergste. Als je in de oosten woont zal het al stukken minder zijn.

Storm 2007 viel op mijn verjaardag en daarom kwam er niemand :’)
Oké, offtopic

Het lijkt me niet verantwoord om met dat weer te fietsen.

Nee, ik ga morgen ook niet fietsen, maargoed, ik kan de bus pakken.

Taxi is op zich nog niet eens zo’n slecht idee, ik ben ook wel eens met de taxi ergens heen gegaan ivm noodweer.

Serieus? Zelfs bij sneeuw (metro en trein vertraging bla bla bus vertraging) als je dan te laat komt moet je je de volgende dag melden :")

Waarom woon ik niet in het oosten ):

Sorry maar ik moet hier heel erg om lachen :grinning_face_with_smiling_eyes: