fiets pimpen!

[size=8pt]Ik heb al een hele tijd een oudefiets en die wil ik heel graag een beetje oppimpen, nu heb ik al een idee wat ik met mijn fiets wil doen maar ik zou graag willen weten of er meiden hier zijn met wat ervaringen enzo.

haha hierbij de uitleg van mijn idee: ik heb een vrij oude oma fiets met een rekje voorop, nu wil ik graag het voor en achter spatbord opnieuw zwart spuiten, ik weet nog niet of ik het hoogglans of mat wil maar dat maakt niet zo veel uit denk :grin: ook het rekje wil ik zwart houden. Nu heb ik het voor mij super awesome idea gezien dat het hele frame ingetapet is met washi/masking tape in verschillende kleuren en motieven en nu vraag ik me af of dat blijft zitten of dat er nog een soort " topcoat " overheen moet (misschien mensen met ervaring?) En natuurlijk of er nog meiden zijn die tips hebben voor het spuiten van de rest van de fiets?
Ik hoop dat het een klein beetje duidelijk is en dat ik niet veeel te veel onzin heb getypt (btw zit ik in hier goed met mijn toppic tussen de crea-bea toppics)

Greets kiki :couplekiss_man_woman:

Ik heb het ook een x gedaan! Toen gebruikte ik gewoon spuitverf van de Hema. :slightly_smiling_face: En dan gebruik je voor over de washitape gewoon doorzichtige. :slightly_smiling_face:

Thanxxs heb je het ook geschuurd enzo, ik wil er gewoon een leuk project van maken waar ik ook even mee bezig ben enzo

Misschien kunnen we hier een inspiratie topic van maken?
Er zijn denk ik namelijk weer een heleboel studenten die met een hele oude fiets naar het station moeten. En er zullen er vast ook een hoop zijn die willen pimpen.

Superleuk! :grinning:
Alleen zal tape niet uiteindelijk loslaten door de regen of sneeuw?

ik heb mijn fiets in het roze gespoten haha

Misschien dat het inderdaad uiteindelijk loslaat, maar als je er met transparante lijm of verf of dergelijks over gaat dat het langer blijft zitten…

Heb je een foto? :slightly_smiling_face:

Ik denk dat als het je fiets betapet (?) en er dan een paar lagen behangerslijm over heen smeert, het wel goed blijft zitten hoor.

Ja je hebt een soort van blanke lak als “topcoat” die ik er overheen wil smeren, ik ga woensdag naar de verfwinkel informatie inwinnen over de verf enzovoorts. Ik post mIon voortgang binnenkort.

Ik heb mijn fiets roze met groen geverfd maar eigenlijk alleen zodat hij niet gejat zou worden op het station :’)

Hahaah :’)

Dit ja, maar je kan hem natuurlijk ook in een bepaald patroon spuiten.

ik post volgende week een foto :slightly_smiling_face:

Wanneer ik op kamers ga en een nieuwe fiets koop ga ik hem ook in een kleurtje spuiten. De fiets die ik nu heb is me iets te duur om dat te doen, maar dat breien lijkt me wel cool, alleen ik heb nog nooit gebreid.

Worden die niet super snel van je fiets gejat? Ik zie ze soms zo leuk versierd op het station staan maar ben altijd bang dat de verkeerde persoon daar wat aan gaat doen :cold_sweat:

Ik ben vandaag langs de verf winkel geweest ik heb nu spuitbussen met primer, matte witte verf, matte zwarte verf en zijdeglans verf voor er overheen, daardoor word de mat iets glimmender maar niet zoals hoogglans, ook heb ik foto’s gemaakt van mijn fiets hoe die nu is (weet iemanr hoe en of je fotos can je mobiel hier kunt posten?)
Morgen een dagje vrij dus beginnen met het schoonmaken , schuren en spuiten!

Aww tof!
Via tinypic.com kan je ook vanaf je mobiel foto’s uploaden heb ik net even gestest voor je!
Succes met schoonmaken :wink:

ik had ook zo een oude fiets en toen had ik hem geverfd en dan had ik aan het stuur neppe bloemen gehangen maar op google of youtube vind je ook nog leuke ideen xxx