fiets in 1 week alweer gestolen boze moeder wat te doen

heeeey
ik heb echt probleempje
ik ben gezegend mt ht feit dt mijn fietsen altijd gestolen worden op slot of zonder
en nadat mn laatste fiets is gestolen moest ik zegmaar voor straf 1 maand wandelen naar school
dus daarna heeft mn vader een nieuwe gekocht voor me
dus vanmiddag reed ik naar mijn vriendin dus ik kon dt verrekte ankstation neit vinden waar achter ze woont
dus ik een man vragen
dus ik stap ff af en die man ging het me aanwijzen
ik draai me om
fiets is foetsie
terwijl ik um pas 1.5 week heb
en hem nog niet verzekerd heb
en nu heb ik ook van die strenge ouders die mij van alles de schuld geven
dus durf ik eht ng niet te vertellen
daarom dacht ik dat ik een bijbaantje te nemen om mn vader terug te betalen
anders heb ik nog meer schuldgevoel
maa hoe kom ik zo snel aan baantje en hoe vertel ik hun dit
oke ik typ echt veel…
xx

Solliciteren, en ik zou er maar meteen bijvertellen dat jij alles terugbetaalt.

Gewoon vertellen.

Maar waarom zette je fiets dan niet op slot? Ik kan me er niets bij voorstellen dat je 3 meter verderop naar een man liep en dat je fiets toen onopgemerkt gestolen werd.

Vertellen, situatie uitleggen en gelijk vertellen dat je een baan gaat zoeken om het terug te betalen inderdaad.

nee mn sleutels zater erin en was zegmaar zown minicentrumpje
echt superdruk
kheb ook echt spijt dat ik um neit op slot gezet heb…
ogod dat word rest vn de vakantie thuiszitten.
maagoed

Het maakt niet uit dat hij niet verzekerd is, want zonder sleuteltje kom je nergens.

Heb je reservesleuteltjes van beide fietsen?
Als je ze nog een keer tegenkomt in de stad, zou ik ze namelijk gewoon weer terugjatten.

Ja dom.

Verzwijgen gaat sowieso niet… want je ouders merken heus wel dat je fiets weg is. Gewoon zo snel mogelijk opbiechten en zeggen dat je nu zelf voor een fiets gaat sparen ofzo!? Shit happens!

ik vind het eigenlijk wel behoorlijk dom, ik hou mijn fiets altijd in de gaten ook al loop je maar 3 meter verderop, als je hem niet kan zien, kan die gestolen worden, zeker als het je ‘altijd’ al gebeurd.

terugbetalen idd, en gewoon een goedkope of tweedehands fiets kopen?

janee zeker ging ik het niet verzwijgen
dn had ik de poppen helemaal aan ut dansen
oeff morgenvroeg dus…
maa ik durf niet
normaal schrijf ik altijd een brief
maa is het niet een beetje kinderachtig om ht weer te doen?
x

als dat voor jou beter werkt is daar toch niks kinderachtigs aan? wel balen zeg.

tsjah gebeurd is gebeurd
thnnkyouuu allemaal trouwenss

Vertel het maar maak het verhaal iets dramatischer… zodat het echt lijkt alsof je er helemaal niets aan kon doen. :’)

Door eerlijk te blijven.

Vertel eerlijk aan je ouders wat er is gebeurd, en betaal je vader terug, en koop dan zelf een nieuwe fiets en twee sloten, die je altijd vast doet.

Sorry maar ik zet mijn fiets áltijd op slot EN in de bewaakte fietsenstalling, al moet ik maar vijf minuten in de stad zijn… Je moet hem gewoon áltijd op slot zetten! En idd, eerlijk tegen je ouders zeggen en zelf een nieuwe fiets kopen.

vertel het gewoon eerlijk, heel veel kun je er uiteindelijk niet aan doen als je fiets gestolen wordt, maar een advies, koop gewoon een prutfiets van 20 euro, boeit niet als ie weer gestolen wordt, kun je zelf betalen en je woont blijkbaar op loopafstand van school dus kan dat prima.

Je moet je fiets sowieso altijd aangeven als hij gestolen wordt.

1. aangeven op internet
  2. uitzoeken wanneer er kijkfietsdagen zijn

Mijn fiets is met queensnight gestolen mijn eigen fout, heb hem aangegeven en ik ga over een uurtje naar de politie voor de kijkfietsdag :wink: Dan zetten ze allemaal fietsen die ze bijv. in de bosjes hebben gevonden of die ze hebben gevonden bij fietsenstelers in een grote garage en mag je kijken of de jouwe ertussenstaat :slightly_smiling_face: