Fiets dubbel op slot gezet, wat nu?

Hee,

Ik was daarnet naar de bioscoop met een vriendin, ik woon dichtbij de bioscoop dus we waren op de fiets gegaan. Toen ik na de film weer naar buiten kwam bleek mijn fiets dubbel op slot te zijn gezet. Iemand had er gewoon nog een kettingslot van zichzelf of iets omheen gezet. Mijn ouders zijn er deze week niet en het is best een eindje om de fiets naar huis te tillen met zo’n slot erop dus ik heb geeeen idee hoe ik het nu moet doen. Ik heb geen betonschaar om het slot door te knippen, en het liefst laat ik mijn fiets daar ook niet lang meer staan, dan is de kans dat ze 'm gewoon op slot stelen groter.

Iemand enig idee hoe ik van dat slot afkom?

Wat stom zeg D: staat 'ie in de buurt van een fietsenmaker? Volgens mij kunnen ze hem daar wel losmaken.

Misschien had je beter kunnen wachten tot die persoon ook naar buiten kwam?
Wat lullig zeg.

Misschien toch maar naar huis dragen. Tenminste, zolang je niet heel je fiets op hoeft te tillen maar allen je achterband ofzo. Of zit het slot ook bij de voorkant? Wel lullig dat iemand dat doet :’)

Nouja ik denk dat iemand het gewoon als grap heeft gedaan, ik heb wel vaker gehoord dat mensen dit hebben gehad. het was ook echt een oud vercrackt slot (helaas niet vercrackt genoeg om met een tang doormidden te krijgen) Ik ga zo maar weer even heen en dan langs een fietsenmaker proberen. Hopelijk willen die dit doen.

ik denk dat de fietsenmaker hem wel open kan maken, en je hebt gewoon de sleutel van je fiets, dus bewijs dat hij van jou is.

Of leen even een betonschaar van de buurman?

Oh dat wordt vaak gedaan zodat jij je fiets laat staan, vervolgens jatten ze 's avonds je fiets als er niemand is. Dus als ik jou was zou ik hem toch echt even gaan halen.

Kan niet iemand hem met de auto even halen? Ik zou hem sowieso halen, hoor!

Of huur een betonschaar… Bij de Gamma kun je gereedschap huren.

Dat had ik laatst ook, maar toen had iemand hem voor de grap ook nog eens overeind gezet en met zijn slot aan een hek vastgezet ;| gelukkig was dat slot 2uur later weggehaald. Maarehm, ik zou even langs een fietsenmaker gaan, die kunnen dat slot er vast wel afhalen!

nou lekker dan. wachten tot diegene het slot los komt maken en een schadevergoeding eisen dan maar he

ik zou dat slot weglaten halen hor… (ff offtopic: op school haddn we een groepje gekken die allerlei fietsen op een grasveld zetten en ze dan op zijn kop zette… van ver zag het er wel leuk uit! zelf een leraar zei: dat is nou beeldende kunst:D)

Pfft nou even een update,
Ik was rond 7 uur na het eten weer terug gegaan, om de fiets maar mee te slepen naar huis. Blijkt mijn fiets nu aan een andere fietsen te zijn vastgemaakt! Dus ik heb 'm niet mee naar huis kunnen nemen en ook niet langs een fietsenmaker. Ben morgen vrij dus ga dan een betonschaar bij iemand regelen, hopelijk staat hij er dan nog!

Ik had dat ook, heb toen bij de fietsenmaker een schaar gekregen hahah