Fiets beschilderen met acrylverf..?

Hi iedereen,

Ik verf om de zoveel tijd m’n fiets. (:
Ik spoot 'm altijd, met van die spuitbussen van de action, prima spul.
Maar nu wil ik graag streepjes of figuurtjes, en daar moet je dus gewone verf voor hebben.

Het probleem is, dat spul is bij de action al 5 euro per pot. En aangezien ik veel verschillende kleuren wil, wordt dat dan best duur.

Een meisje van school heeft 't met acrylverf gedaan, dus gewoon die schilderverf zegmaar…

Wat denken jullie, kan dat?
Het is wel watervast in ieder geval…

Ik hoop op reacties!
xx,
Marieke.

Ik heb geen idee, helaas. Maar ik wil wel graag een voor en na foto zien! Zie dit dan maar als een up. :slightly_smiling_face:

haha okee,
is goed.
een voor en na foto komt er alleen als het kan natuurlijk.
ik vind het zelf een raar idee, eigenlijk. een fiets verven met acrylverf. Maar als het kan is het geweldig. :grin:

Nee, niet doen! Als je gewoon met water over acrylverf gaat, gaat het er gewoon van af. Alleen uit je kleding halen is veel moeilijker of kan gewoon niet.
Als het regent wordt het sowieso een hele mengboel.

maar het is watervast staat er op…
en als je met water over een opgedroogd schilderij gaat gaat het er toch ook niet vanaf, of wel…?

nee maar het schilderij wordt er ook niet mooier op. volgens mij is arcylverf niet zo’n goed plan…

Oké, jammer. ik denk het zelf eigenlijk ook niet…
Nog iemand anders…?

ik zou het niet doen :3

ik schilderde ooit een plastic dingetje zwart, maar na een tijdje ging het helemaal vervellen en eraf vallen.

ooh haha nee dat wil ik ook niet ;p

ik zou naar een speciale knutselwinkel gaan of naar een ijzerwinkel/klus doe het zelf winkel en daar om advies vragen ?
ik wil mijn fiets ook verfen maar mijn vader ziet het niet zo zitten want hij moet er ook nog op fietsen
ik zou het eind resultaat wel willen zien

oohja, da’s een goed idee!

als k hem geverfd heb komt er zeker een foto hier (:

upup

Acrylverf = verf op waterbasis.
Dus nee, dat lijkt me geen goed plan.
gebruik dan gewoon watervaste stift ofzo :slightly_smiling_face:

Als je streepjes wil (dan wel in twee kleuren, anders is het veel teveel werk:
Koop spuitbussen in twee verschillende kleuren. Met de ene spuitbus spuit je je hele fiets over.
De verf laten drogen en als je echt helemaal zeker weet dat het goed droog is (ik zou het een dag laten drogen bijvoorbeeld) neem je van dat schildersteep en plak je daarmee ‘strepen’ op je fiets. Wat je moet doen is zorgen dat de ruimte tussen de plakband even breed is als de strepen die van plakband zijn.

Dan pak je de volgende kleur verf, en alles waar geen plakband zit, spuit je nog een keer over, maar in die andere kleur dan je eerst hebt gebruikt. Dat laat je dan ook weer heel goed drogen en als het helemaal droog is haal je de tape eraf. Resultaat: een gestreepte fiets in twee kleuren :3

Je moet trouwens wel echt zorgen dat de verf beide keren goed droog is. Anders trek je óf de beginlaag eraf óf de laag van kleur 2. En dan kan je opnieuw beginnen en het ziet er niet leuk meer uit dan. :wink:

weetje dat klinkt best leuk, ik wil dat ook wel doen want ik heb zegmaar een beigekleurige opoefiets en dat vind ik eigenlijk niet meer mooi o_o’ dat idee van Ellian is leuK! en dan kan je ook wel drie kleuren doen als je iets meer je best doet:P action spuitbussen? ik ga kijke!

als het magg…
ik wil ook nog wel een voor/nafoto zien :stuck_out_tongue:

Deze vind ik echt handig!!

Up!

Maar als acrylverf op droogt op een glad oppervlak kan je dan niet gewoon het eraf krassen met je nagel?

ik hem toestemming gekregen xD
ik ga even mijn eigen topic openen voor ideëen (A)

je kunt er van die spray overheen doet zodat het niet afbladderd.
geen idee hoe dat heet, geen idee waar je het haalt
misschien gamma ofzo

&jorineee dat kan je halen bij v&d en bij pipoos ook , als ik hetzelfde denk als jij :grinning_face_with_smiling_eyes: