fictief bedrijf opstarten

hey!
voor school moeten we een fictief bedrijf opstarten met een assortiment enzo,
we hebben totaal geen origineel idee dus vroeg ik mij of of jullie toffe idee’tjes zouden hebben? thanks girls!

Je kunt beter je eigen huiswerk maken, leer je meer van.

we zoeken gewoon toffe idee’tjes om mee te starten

Het lijkt mij dat jullie best iets samen kunnen bedenken? Desnoods pak je een bestaand idee en verander je er een aantal zaken in. Als je zelf al geen bedrijf kunt bedenken, kun je de rest van de opdracht ook niet uitvoeren.

Als ze had gewild dat we haar huiswerk gingen maken, had ze ons vast om een volledig uitgewerkt bedrijfsplan gevraagd. :wink:

Nu on-topic : Als het een fictief bedrijfsplan moet zijn kan je ook ‘out of the box’ denken (daar hou ik wel van :flushed:), ga gewoon echt hele vreemde dingen bedenken: reisjes naar mars of naar de maan ofzo, dan vind je vast wel een leuk idee, dit is natuurlijk heel extreem, maar je moet vooral onthouden dat je eigenlijk alles kan gebruiken voor een bedrijfsplan! Wat jezelf ook maar leuk vind.

Succes!!!

Een bedrijf hoeft niet perse iets origineels te zijn, het gaat om je bedrijfsplan, hou jullie het assoriment willen verkopen etc.

danku!

super! en idd ik zocht gewoon toffe ideetjes, niet dat iemand mijn huiswerkt maakt ofzo…

Ik heb dat ook ooit moeten doen bij M&O. Wij hadden een chocoladebedrijf. Verkochten alles dat met chocolade te maken had.

Vraag me af waarom scholieren zo vaak een topic openen om allerlei simpele dingen over hun huiswerk te vragen (en dan bedoel ik geen ingewikkelde sommen of zo). Je bent met twee, je hebt mensen in je omgeving, dan moet het toch wel lukken om ideeën op te doen?

ideetjes****

Dit dus

Sommigen aardlingen onder ons zijn nou eenmaal niet in staat om op creatieve denkwijzen te komen, hierdoor zullen ze heel het klassikaal blokuur benutten met het brainstormen van iets origineels terwijl ze, indien ze de juiste denkwijze zullen benutten hier een efficiënt antwoord op kunnen geven.
Aangezien haar foto zal ze de leeftijd hebben van een tiener, het brein is dan niet altijd actief met deze denkwijze maar deze legt eerder neuronen aan voor andere essentiële zaken.

Een heel gek voorbeeld voor TS; probeer te denken als een kind, deze zien de meest uiteenlopende creaties voor zich.
Voel je als een kind in een snoepwinkel/sjakie in de chocoladefabriek maar dan op een ander niveau.