FF mijn verhaal kwijt.

Hai iedereen,

Ik wil even laten weten dat ik een acc heb aangemaakt om mijn verhaal kwijt te kunnen. sorry als die een beetje lang is maar tips zijn welkom.

Ik heb nu een tijdje al een vriend en eigenlijk is alles gewoon prima tussen ons. Hij heeft mij geholpen om mezelf een beetje te vormen en dat ik niet bang moet zien om “lief te hebben” laat ik het zo maar zeggen.
Maar mijn probleem is een beetje dat hij heel onzeker is over zichzelf is en ons ziet als beauty and the beast terwijl ik hem wel gewoon knap vind maar dat gelooft hij maar niet omdat hij mij oh zo knap vind. Dat wordt soms best wel vervelend eigenlijk want het is net of je tegen een muur aan praat want hij weerkaatst alles terug van oh je bent grappig of dergelijke. Ook heeft hij PDD waardoor hij minder goed bepaalde informatie kan verwerken en dus paniekaanvallen kan krijgen en me dan hysterisch opbelt omdat hij bang is om me kwijt te raken enzo. Het is allemaal wel schattig maar soms wel zwaar… Ik heb nooit met iemand gedatet die eigenlijk zeg maar autistisch is.

Ook heeft hij ook altijd rare dromen dat ik gewoon zomaar voor zijn neus iemand anders zoen enzo. Hij is heel blij met mij maar hij gunt me gewoon iemand anders like whut? ik hou van hem en dat gelooft hij ook wel maar hij blijft geloven dat ik ooit op een dag iemand beters vind… Naja nu het volgende probleem. Hij heeft een vervelende thuissituatie. Zijn ouders werken gewoon echt eigenlijk altijd en hebben niet echt tijd meer voor hem en zijn zus. Ook hebben ze een redelijk kort lontje dus hij heeft ook af en toe blauwe plekken… dit vind ik ook lastig om mee om te gaan. Tegen mij zijn ze gewoon aardig maar als ik het dan weer van hem hoor is t weer van wooow serieus… zo heftig?? en ik wil hem helpen maar ik weet dat ik er alleen maar voor hem kan zijn en niet echt iets kan doen. Maar ik weet ook hoe mijn vriend kan zijn… dus soms snap ik de reactie van zijn ouders ook… Ik weet eigenlijk niet echt wat ik van jullie vraag maar moest gewoon mijn verhaal kwijt omdat het soms erg lastig is maar ik wel echt van hem hou en hem niet kwijt wil. Bedankt voor het lezen :slightly_smiling_face:

Er is een wat wil je nu echt even kwijt topic

WOW :open_mouth:

jij beschrijft precies mijn vriendje… :astonished:

Daar vind ik dit niet echt bij passen.

OT, lastige situatie… Ik heb hier geen ervaring mee en dus ook geen tips, zie het maar als een up.

^ Ik ook niet echt, maar ze vraagt hier verder ook niet echt om advies (of ik heb er overheen gelezen)

Hm tja, ook al kan je vriend soms lastig zijn door zijn stoornis DAN NOG horen ouders je niet te slaan… blauwe plekken? Wtf. Geen wonder dat hij zich dan minderwaardig voelt.

Je klinkt wel heel lief over hem. (: Ik denk dat het enige wat je kan doen is hem complimentjes blijven geven en blijven zeggen hoe gek je op hem bent, zodat hij in de toekomst wat meer zelfvertrouwen krijgt. En misschien is het soms vermoeiend, maar als jij vindt dat hij het waard is zal je alles dubbel en dwars ook terug krijgen.

Bedankt voor jullie reacties! ik zal hem proberen te blijven complimenteren en dergelijke en van die ouders … tja… hij vind ze ook echt niets. En ik begin die vader ook niet bepaald leuker te vinden. Hij vind het namelijk leuk andere te beledigen inc. mij? Noemt hij je michélen pop ( hoe je het ook schrijft ) of dik terwijl ik echt dun ben :dry: en hij ziet het als grap enzo en ik weet dat hij t niet meent maar nóg maakt het me wel onzeker. Die moeder en me vriend zeggen dat ook tegen hem dat hij daar mee moet stoppen maar die vader is zo eigenwijs als de pest helaas. Iemand daar tips voor?? zal fijn zijn :grinning: