festivalfood

hoi pipeloi allemaal,

ik ga binnenkort met een groep vrienden naar rock werchter en we zijn al beetje aan het inventariseren.
Nu is het best moeilijk om te bedenken wat je allemaal mee kunt nemen aan eten voor 5 dagen kamperen op de camping met zijn 8’ten.
Hebben jullie tips voor het eten dat we mee kunnen nemen ontbijt, avondeten, lunch, snacks?

alvast bedank

Ik neem aan dat je geen voedsel mee mag nemen het terrein op…
Wij nemen meestal voor 's ochtends heel veel broodjes mee om te bunkeren haha, dan hoeven we op het festival zelf niet meer veel te kopen. Verder voor 's nachts nog wat chips enzo.

nee maar als er ff niks goeds op de line-up staat kunnen we terug lopen en daar ff wat koken

Ik heb dan echt geen zin om zoiets op te warmen en om zulke dingen mee te nemen (brandertje enzo)
Ik nam altijd wat ontbijtkoek en wat fruit mee, verder koekjes en 's avonds at ik gewoon op het festivalterrein.

Ik had heel veel blikken knakworst en vantevoren lachte iedereen me uit, maar toen we daar waren is denk ik minstens 3/4 opgegeten door de rest. Dus knakworst! Verder hebben ze op Rock Werchter trouwens best lekker eten qua avondeten, wok en pasta enzo naast gewoon friet en pizza en ‘standaard’ festival eten zegmaar. Misschien van dat ingeblikte fruit? Voor ontbijt en lunch hadden wij gewoon broodjes en beleg dat niet in de koelkast hoeft, en voor de lunch ook wel eens van die voorverpakte noedels waar alleen heet water bij hoeft. En pakken sultana enzo!

Knakworstjes met broodjes inderdaad, en voor te snacken lekker wat koekjes of wat chips.
Die Lupack-hamburgers zijn ook heel lekker, maar dan moet je inderdaad ook een brandertje meenemen. Dat doen mijn vriend en ik ook altijd als we gaan kamperen; ideaal, het is eigenlijk ook zo klaar.

Wij nemen ook altijd een tosti-ijzer mee, kun je lekker tosti’s/pitabroodjes maken 's ochtends of 's middags, maar dan moet je wel een koelkastje hebben om de kaas en de ham te koelen. :stuck_out_tongue:

Maar op festivalterreinen heb je toch geen stopcontact? Tenminste, toen ik op Rock Werchter was zou ik niet weten waar dat was geweest. Of bestaan daar ook dingen voor?

Pannekoeken :metal: en als je een brander heb gewoon de afdeling blikvlees leegkopen, altijd een succes!

Ik neem altijd wat van deze dingen mee:

http://wasa.episerverhotell.net/PageFiles/12746/Nieuwe%20Sandwich%20[2].jpg

En nog wat liga’s en tuc’s.

Zo das 'n pittig grote foto.

Ik vind zo’n gasvuurtje echt heel handig hoor! Neemt niet veel plaats in maar perfect voor: pannenkoeken, soep (echt een must voor 's nachts, heel gezellig. Bij ons was elke wechternacht soep), aikinoodles, zo’n pastapakjes dat je gewoon alles met water bijeen giet in zo’n potje, een bidon die je met water kan vullen is ook altijd handig (anders moet je heel de tijd heen en weer gaan met een fles voor water), cornflakes voor 's morgens,… En voor de rest gewoon kleine dingen die je mee naar binnen kan smokkelen. En als het warm is mag je je eigen water mee het festivalterrein opnemen (twee jaar geleden toch), maar doen ze het dopje eraf. Dus gewoon zelf het dopje in je zak steken en dan heb je ook al gratis water :grinning: Misschien ook een handige tip.

Maar wij zijn altijd heel goed voorbereid :grinning: (als in: barbecue, luxepannenkoeken, melk, koelboxen en heel veel drinken :grinning: )

thanks allemaal,

we nemen wel een gaspitje mee omdat dat naar onze mening echt super handig is. en andere tips zijn natuurlijk nog steeds welkom

Wat verkopen ze eigenlijk allemaal op het terrein dat vegetarisch + lactosevrij is?
Voorkeur voor Pinkpop ; )

Behalve friet.

Oeh dit topic ga ik volgen, ga dit jaar voor het eerst naar een festival

Vraag me niet waarom, maar door die smiley erachter moest ik echt lachen. Anyway, gewoon wat eten in blik. broodjes zijn ook altijd handig.

nog meer ideeen?

Voorverpakte koekjes (sultana’s, crackers, wafels) en voorverpakte chocolade broodjes/croissantjes/kaasbroodjes
Pakken soep, maaltijdsalades kun je ook meenemen

1x hebben we wel een stopcontact gehad. :grinning:
En we nemen hem ook vooral mee als we gaan kamperen, altijd stroompalen, haha.

^ Sonnetanz en ik waren gisteren echt niet veel kwijt aan eten :"D water is gratis, dus dat scheelt al enorm.
Vooral veel friet op en dat is maar 1 coupon. En je kan er bij Pinkpop iig zelf nog extra zout op doen; voel je je ook beter door (:
We waren samen 20 euro kwijt.

^ja dat is pinkpop en pinkpop vind ik persoonlijk niet echt helemaal festivalwaardig. Op pukkelpop is het iig fucked up duur als je een grote eter bent.

Gewoon veel knakworsten en broodjes meenemen voor ontbijt. Instant noodles ed. doen het ook goed als je een brander hebt, maar dan is één zo’n pakje over het algemeen niet genoeg per persoon dus neem veel mee.

Gewoon een shitload aan voedsel meenemen. En qua drank zijn blikjes het handigst want die blijven enigzins koel.