Festival & vriendin!

Hey meiden!

Ik zit een klein beetje met een probleem!
Ik had afgesproken om met een vriendin naar een groot festival te gaan in augustus maar achteraf gezien lijkt het me niet zo tof! Ze heeft een heel andere muzieksmaak als mij en drie-vier dagen continu bij haar zijn zie ik ook niet zitten. Oorspronkelijk ging zij met een andere vriendin maar die kon plots niet meer dus vroeg ze mij mee.
Ondertussen hebben we dus beide een ticket en is het uitverkocht.

Maar ondertussen ben ik dus al 3 maanden terug samen met mijn vorig vriendje (met wie ik vorig jaar ben geweest & we hebben ons rot geamuseerd) en ik wil liever eigenlijk met hem gaan. (hij kan mss aan een ticket geraken)
Nu lijk ik echt een rotslechte vriendin en ik wil haar echt niet laten vallen voor hem. Ik weet dat er nog wat vriendinnen van haar gaan (die ik niet ken) en ik weet echt niet wat ik nu moet zeggen tegen haar! Kan iemand me helpen?

Allemaal samen gaan is ook geen optie want zij kent mijn vriendje niet zo goed en ik haar vriendinnen niet!

Met je vriendin erover praten?

Dan kun je ze toch leren kennen? als je ze niet aardig vindt, kunnen jij en je vriend altijd nog je eigen weg gaan apart van haar.

lowlands?

naja je hoeft toch niet 3/4 dagen bij elkaar op elkaars lip te zitten, als zij iets wil zien en jij iets anders dan ga je je eigen gang. heb ik ook gedaan vorig jaar op pinkpop ik wou florence+themachine zien en de rest niet dus ben ik in m’n eentje gegaan…

en als jij een keer een dag met je vriendje optrekt kan zij ja ook met die andere vriendinnen van haar rondhangen daaro…

Ja, ik ga het proberen te doen! Ik ben gewoon bang dat die vriendin denkt dat ik mijn vriendje over haar verkies en haar laat vallen en dat is niet de bedoeling. Het is gewoon veel leuker met mijn vriend omdat we dezelfde muzieksmaak hebben & zij niet! Zij luistert enkel naar dancemuziek & ik enkel bands, dat gaat echt niet lukken vrees ik:)

Nee pukkelpop.
Ons muzieksmaak is echt wel superverschillend dus dat gaat de hele tijd gebeuren dan!
maar het probleem is dat mijn vriendje zijn vrienden niet gaan want ze hebben herexamens!

Wat een onzin dat je niet allemaal samen kan gaan omdat je die mensen niet kent. Een festival is echt tof met een hele groep mensen en zo leer je ze gewoon kennen. Niet zeuren en met z’n allen gaan, dan haal je ook geen bitchstreek uit.

ik vind niet dat je nu nog tegen je vriendin kan zeggen dat je liever niet met haar gaat. Dit had je je veel eerder kunnen bedenken en nu hebben jullie al kaartjes.
desnoods vraag je je vriendje mee?

Je kan toch gewoon vragen of je vriendje mee mag, en dan gaan jullie misschien op dat festival automatisch wel uit elkaar. Dan gaan jullie bij een band kijken en je vriendin met haar vriendinnen ergens anders. En dan kom je elkaar af en toe weer tegen?

Ja oke. Ik denk dat ik gewoon ga vragen aan die vriendin of mijn vriendje meemag en dan zetten we gewoon ons tentje bij haar vriendinnen. :slightly_smiling_face: En dan kunnen we nog steeds allemaal samen gaan of apart!

Of ik heb besloten om gewoon met die vriendin te gaan. Ik ga haar niet laten vallen voor mijn vriendje :slightly_smiling_face: Ik kan nog altijd met hem naar een ander festival gaan!

Praten met haar, vind niet dat je haar zomaar kan laten zitten. (:

En ze kunnen elkaar toch gewoon leren kennen!