Hoi, er was alleen een oud festival-topic dus leek me goed een nieuwe te starten.
Ik ga dit jaar naar verschillende festivals, waaronder Sziget in Budapest. Ik heb er onwijs veel zin in maar het is wel echt een heftig festival (kamperen op het festivalterrein tussen de podiums en ik ben daar meer dan 8 dagen). Ik weet me meestal redelijk te redden op festivals met babydoekjes en makkelijke outfits etc, maar ik maak me wel zorgen om mijn haar. Douchen gaat daar heel lastig worden en ik weet nu al dat mijn haar een vogelnest gaat worden. Ik heb kort krullend haar, dus dat gaat echt enorm klitten. Hebben jullie tips wat ik met mijn haar kan doen? Ik zit zelf te denken aan invlechten of misschien zelfs dreads. Of heeft iemand ervaring met permanent stijlen (zodat mijn haar makkelijker doorkambaar is)?
Ik hoor graag jullie tips en ervaringen! x
Hee, volgens mij zijn er nog wel nieuwere festivaltopics in het mediasubforum, maar ik zal toch even reageren! Ik was ook op sziget, is inderdaad heftig (wel fantastisch), maar douchen is niet moeilijk hoor! Misschien omdat ik 's ochtends automatisch wakker werd voor 8 uur, dan is de rij voor de douche heel kort, maar later op de dag zijn er ook momenten dat het minder druk is, moet je gewoon even uitvogelen. Antiklittenspray is ook een uitvinding, het is er heel vochtig en ik had geen spray dus ik moest elke dag mijn haar met conditioner spoelen, anders was het inderdaad een vogelnest! Verder is invlechten volgens mij wel een goede, ik doe nooit wat met mijn haar dus wat dat betreft heb ik geen tips voor je.
Nou douchen gaat hem niet worden, tenzij je zin hebt om 3 uur te wachten in de hitte. en het is ook niet nuttig, want het is dan 40 graden. Ik douchte me gewoon in de wasbak.
Voor je haar heb ik geen idee. Er is er wel veel stof! Ik zou het gewoon altijd vast dragen. En antiklit spray mee? Haarbanden? etc
Enneh, koop zo’n coole spuitfles op het festival. Ge-niaal
Koop een emmer en vul die bij de kraantjes. Het is misschien koud maar het is daar zo warm dat je er alleen maar blij mee bent. Dat heb ik 1 keer gedaan, de andere dagen heb ik gewoon gedoucht. De acts beginnen vrij laat dus je hebt de hele ochtend en middag om in de rij te staan en te douchen.
Niet dat ik zo lang in de rij stond, het langst was denk ik drie kwartier.
Eerste dagen kan je waarschijnlijk wel redden met droogshampoo. En idd gwn vast dragen.