Festival organiseren

Lieve girlsceners,

Bij het organiseren van een festival komt veel kijken. Op dit moment heb ik de volgende punten:

• muziek (wat voor soort bands er komen)
  • wanneer het festival plaats vind
  • voor wie het festival is
  • het budget
  • prijs van de entree
  • prijs van drank/snacks
  • het aanvragen van vergunningen
  • first aid, hoeveel stands er komen voor drank/snacks
  • toiletten op festivalterrein
  • het inrichten van het podium en het apparatuur
  • hoe het festival gepromote gaat worden

Wat is jullie nog meer tijdens een festival opgevallen en waar moet nog meer rekening mee worden gehouden bij het organiseren van een festival?

• Veiligheidsmensen die rondlopen
  • Brandveiligheidscheck (of de locatie ok is als er met x aantal mensen een brand uit breekt)

Ga je een festival organiseren of is dit voor een opdracht?

girlscenefestival :astonished:

VERGUNNINGEN!

Ik heb laatst ook een festival georganiseerd en er moeten nogal wat vergunningen worden aangevraagd bij de gemeente. Doe dat vroeg, want wij hebben het een keer moeten verplaatsen omdat de vergunningen niet op tijd waren.

En een goede PA-lijn voor de bands. Die van ons is vervangen, midden tussen het festival door omdat de PA-lijn niet genoeg aansluitingen had voor de band.
Of je een website gaat bouwen(ligt eraan wie je wilt bereiken, maar bij ons had eht veel nut!)

O, en als je de locatie hebt, hoe ga je het afsluiten? Wij hadden een open grasveld en gratis entree. Maar we hadden wel mensen nodig die checkten of de mensen drank ofzoiets bij zich hadden. Daarvoor moeten ze dus wel door een ingang en die moet gemaakt worden door de rest van de plek af te sluiten met hekken ofzo.

en bij ons moest er verplicht een paar(ik weet niet meer hoeveel) BHV’ers aanwezig zijn, die liepen over het terrein om te cotroleren. Dit moest ook om de vergunningen te krijgen(veiligheid enzo). Maar we konden niet veel mensen vinden die ook echt een BHV hadden gehaald.

Zo, jezus, hele herinneringen komen boven haha. Mocht je nog vragen hebben met dingen, kun je me altijd mailen(:

Bedankt voor de tips!

Ik moet voor school samen met 6 anderen een festival organiseren, maar hiervoor moeten we eerst gezamenlijk vergaderen wat we nodig hebben voor het festival en hoe we het aan gaan pakken. Iedere vergadering moeten we minimaal 4 discussiepunten hebben en voor komende week zitten we pas op 2, omdat we al erg veel dingen besproken hebben…