Hoi meiden,
Ik weet niet goed waar ik dit kwijt moet.
Bij Schrijfsels misschien? Omdat het research is voor een verhaal, maar het is zelf geen verhaal…
Bij School dan? Omdat ik van jullie grijze massa gebruik moet maken? Maar het heeft verder niks met school te maken…
Dus dan maar bij Lifestyle. Als een Mod vindt dat 'ie hier toch niet hoort, verplaats hem maar!!
Oke, to the point. Ik heb wat kennis nodig over de Middeleeuwen. Nu is dat heel breed, dat snap ik. Laat ik het beperken tot de Late Middeleeuwen. Ik schrijf namelijk een verhaal. Dit verhaal speelt zich af in een Middeleeuwse wereld. Je zou het misschien kunnen vergelijken met Tolkien’s wereld. Alleen, om het cliché meteen de grond in te stampen, bestaan er in mijn wereld toch alleen mensen, magie bestaat ook niet, en er is geen grote queeste die het levens van mijn hoofdpersonen op zijn kop zet.
Nee, gewoon ‘Middeleeuws’. Waarom ik het dan niet helemaal in de Middeleeuwen in Europa laat afspelen? Te veel moeite. Dan moet ik rekening houden met historische gebeurtenissen enzo, daar heb ik geen zin in ^^
Oké goed, genoeg gepraat. Hier zijn mijn vraagjes:
-
Hoe ‘sliep’ men in de Middeleeuwen? Hier bedoel ik mee: hoe zagen de bedden eruit, bestonden matrassen of kussens al? En heetten ze toen ook al zo?
-
Ik heb een, lekker smakelijk voor op een meisjesforum yup, manier van doodgaan nodig. Klinkt lekker, ik weet het. Mijn hoofdpersoon moet dus doodgaan, in de strijd. Het moet dus gebeurt zijn door premachinale wapens (zwaard, pijlen, katapult?) MAAR. Ze mag niet meteen doodgaan. Het liefst heb ik haar nog een paar uur levend. Ze moet namelijk nog naar de ‘ziekenboeg’ gedragen worden en daar nog haar zegje doen enz de cliché’s je kent het wel. Ideeën iemand?
-
En dan de laatste, die is misschien wel moeilijk. In mijn wereld heeft het Christendom nooit bestaan. Er bestaan dus geen gigantische kathedralen of robuuste kerktorens. Dit wil ik ook het liefste niet terug laten komen. Op wat voor andere manier zou een tempel eruit kunnen zien (godsdienst van meerdere goden) die door mijn lezers geaccepteerd zou kunnen worden in die tijdsgeest. (Er is dus ook geen geschiedenis van Romeinse of Griekse voorbeelden van tempels). En zouden deze gebouwen van steen of hout gemaakt worden?
Echt heel erg bedankt als iemand de tijd en de moeite heeft genomen om dit te lezen en te beantwoorden. Als iemand nog leuke feitjes heeft over het (Laat) Middeleeuws bestaan m.b.t. eten, koken, huishouden, hoe kinderen speelden etc. Meld het graaaag!
Als ik nog meer vraagjes zien jullie het vanzelf ^^
Dankuu! x Kim