feiten en fabels over haar

ja ik weet het dit hoort bij beauty maar daar kan ik, net als de homepage, niet op wegens een of andere internetfilter die mijn ouders erop hebben gezet.

Maargoed, hier een paar feiten en fabels over haar, omdat je vaak hoort van ‘daar gaat je haar dood van’ of ‘als je lang haar wil moet je het regelmatig knippen’

• Haar is dood. Het is gemaakt van dode cellen. Dat betekent dat je haar niet dood kan gaan. En het betekent ook dat je je haar niet kan ‘voeden’ en het betekent eigenlijk ook dat je niet kan zeggen dat iets goed of slecht voor je haar is.

• Er zijn geen betere of slechtere shampoo’s. de meeste ingrediënten zijn voor de geur en de ‘schoonmakende’ ingrediënten zijn in elke shampoo hetzelfde.

• Veel mensen denken dat je haar sneller gaat groeien als je het knipt. Maar je haar groeit vanuit haarzakjes en als je je haar knipt merken die daar niets van ofzo dus ze gaan niet harder groeien.

• Vaker je haar wassen maakt je haar niet schoner. Met wassen haal je het talglaagje (=beschermlaagje) eraf en dus droogt je haar uit. Daardoor maakt je huid meer talg aan en uiteindelijk wordt het dus nog vetter.

ik hoop dat jullie hier iets aan hebben, en zo niet, dan ehh… moet ik nog verzinnen.
En ja ik weet het het is half 1 's nachts, maar ik heb geen zin om te slapen XD

Hier zijn al zoveel topics over! Heb er een slotje op gezet.
Gebruikvoortaan eerst de zoekfunctie aub.