Feestjes

Heey iedereen, (weet btw niet 100% of dit t goede forum is want k ben hier nieuw haha)

Ik heb dus vrijdag een feestje bij iemand thuis en ik ben dus best wel zenuwachtig. Ik heb wel vaker feestjes maar die zijn altijd of zonder jongens, of zonder drank, of in een club, maar nu heb ik dat allemaal niet… Verder moet ik ook nog een fles drank meenemen (smirnoff) maar heb dit nog nooit langs mn ouders gesmokkeld en vind t ook best wel een eng idee…
Oh en ik ben nog niet ontgroend (ik ben 15) en de meeste mensen daar wel en ben bang dat als ik daar wel met een jongen zou gaan dat ik er misschien heel erg spijt van krijg of er juist weer helemaal niets van bak omdat ik geen ervaring heb.

Heeft ook maar iemand tips voor een van deze problemen?

Wil je die fles ook echt zélf meesmokkelen, of moet je dat van de mensen daar? In het eerste geval, laat ze lekker zelf hun drank regelen. In het tweede geval, denk er goed over na dat je nog maar 15 bent en de alcoholleeftijd niet voor niets 18 is. Persoonlijk zou ik ook geen fles drank meesmokkelen, want dat gaan je ouders merken. En kopen, aan de kassa krijg je het misschien niet mee. Bij ons controleren ze namelijk best streng op je leeftijd. Dus ik zou drank meenemen gewoon niet doen, moeten hun maar voor zorgen als hun een feestje geven.

Verder, als jij niet met een van die jongens daar wil zoenen, dan doe je dat niet. Dat is jouw grens, die ze dan moeten accepteren. Maar voelt het op dat moment goed, dan zou ik het gewoon doen. En je moet het vooral niet doen omdat iedereen daar al gezoend heeft. Iedereen ervaart zulke dingen op zijn eigen tempo, en het fijnste gevoel krijg je als je er zelf helemaal klaar voor bent.

Hey! Alvast veel plezier op het feestje maar als jij niet wilt drinken moet je dat niet doen! En inderdaad, wil jij smirnoff meenemen of moet het? Want als het ‘moet’, gewoon niet doen. Want het is hun feestje dus dat regelen ze zelf maar :sunglasses:

En over dat je nog niet hebt gezoend, niet druk over maken. Je bent er zelf bij dus als je het niet wilt gewoon niet doen! Als jij een leuke jongen ontmoet dan doe je dat op je eigen tempo inderdaad, niet omdat andere mensen het al hebben gedaan.

Dit klinkt als een feestje waar jij zelf liever niet heen zou gaan. Vooral over het ontgroenen gedeelte: Doe niks wat jij niet wil!! Dit is zo belangrijk. Ook wat hierboven al word gevraagd: Moet je de drank van hun meenemen, of doe je het omdat je het zelf wil? Persoonlijk zou ik gewoon eerlijk zijn tegen mijn ouders dat ik een flesje drinken meeneem. Smirnoff ice zit maar 4% in en vind ik voor een 15 jarige persoonlijk geen probleem (maar dit kan ook zijn omdat ik op mijn 14e al was begonnen met drinken) maar natuurlijk is het slecht voor je, en moet je ook de mening van je ouders respecteren. Ze hebben alleen maar het beste met je voor.