Feestje

he he, ik heb vanavond een feestje van een vriendin van mij en een vriendin van haar… Het probleem is, dat ik echt bijna niemand ken, er komen een stuk of 40 mensen. En ik ga er met 1 meisje heen, maar verder als ik daar kom ken ik niemand. Ik weet niet maar ik ben echt bang ofzo… Ik ben nooit zo iemand die gewoon op iemand afstapt, dus ik weet niet echt wat ik dan moet doen, straks sta ik daar helemaal alleen… Dus hoe zou ik er toch nog iets leuks van kunnen maken, wat moet ik doen ?
xxx

Gewoon afstappen op mensen en laat je best kant zien en er zijn zoveel gesprekstoffen. Gewoon durf!

Gewoon met die vriendin bij een groepje mensen gaan staan , en meepraten in het gesprek dat er is.

dat is nou socializen :slightly_smiling_face:

Ja, maar ik ben altijd zo bang dat ze me raar vinden ofzo… altijd als ik dan bij een groepje sta die ik niet zo goed ken, ben ik maar stil, omdat ik toch niet kan mee praten of die dingen, omdat het dan over mensen gaat die ik ook niet ken ofzo

als je in een groep lastig vind kun je ook kijken of je met 1persoon in contact kunt komen, als je bijvoorbeeld voor de wc staat te wachten/gaat roken/drinken gaat halen en daar een leuke gesprek mee voeren.
misschien stelt diegene je vervolgens voor aan anderen

Je bent toch sowieso met z’n 2en? Wees blij dat je daar niet in je eentje staat!

weet je,
op een feestje gaat dat vanzelf. dat is echt. en denk je dat iedereen is zoals jij? er komen ook wel mensen op jou afstappen.
wie weet kom je echt superleuke mensen tegen. op feesten praat je eerder met mensen dan dat je doet met uitgaan, dat kan nog wel eens heel leuk worden! ik zou er juist zin in hebben als ik jou was. nieuwe mensen leren kennen is leuk! en op iemand afstappen is altijd makkelijker op een feestje, dna is de sfeer wat losser.
bekijk het van de positieve kant!

just socialize

Oh in het begin van de avond is altijd dat lastig (ben er ook nooit goed in) maar later als je er een tijdje bent en jullie hebben allemaal wat gedronken wordt het vaak wat losser en praat je makkelijker met mensen ^^
Veel plezier!

Ik zou persoonlijk iemand juist raar vinden als diegene erbij komt staan en dan de hele tijd niets zegt ipv iemand die gezellig mee praat.

Meestal zijn mensen op een feestje heel open, ze gaan echt niet zeggen: ik ken jou niet dus ik praat niet met je.

Socializen, ja.
Vraag een aansteker ofzo (als je rookt).

Ik kom btw nooit op tijd bij feestjes om de reden dat iedereen nog een beetje moet loskomen. Gewoon even voorstellen als je mensen ziet samen met je vriendin, en misschien kom je wel iemand tegen die je kent!
En meestal zijn altijd de onderwerpen oppervakkig dus je kan heus wel meepraten.

Geen zorgen en have fun!