Feestje

Hoi, ik heb een hele tijd ruzie gehad met mijn beste vriendin, ongeveer een half jaar. Toen hebben we na een half jaar weer een keer afgesproken en gewoon normaal gepraat, we zeiden dat we nog wel een keer weer zouden afspreken maar dat is er eigenlijk niet van gekomen. Nu heeft ze me uitgenodigd voor een feestje bij een vriend waar we (toen we nog veel met elkaar om gingen) ook altijd heen gingen voor het uitgaan. Ik heb ja gezegt maar twijfel nu heel erg of ik moet gaan, ik ben heel erg veranderd in de tijd dat ik niet meer met hun om ging, zo zijn hun bijvoorbeeld ook aan de drugs enzo en ik ben daar zo op tegen. Ook wil ik liever niet mee de stad in maar ik weet nu al dat ze gaan zeiken als ik rond half 12 naar huis wil gaan. Én ook nog: toen ik vanochtend wakker werd had ik ongelofelijke keelpijn, ik denk dat ik een keel ontsteking ga krijgen. Nu is mijn vraaggg:
Wat zou jij doen in deze situatie?

?

Ik zou niet gaan. Ten eerste omdat je keelpijn hebt, ten tweede omdat, als je tegen drugs bent, ook niet met mensen moet omgaan die het je maar al te graag aanbieden en als laatste omdat ik vind dat je beter eerst rustig met ze tweeën moet afspreken om te kijken of het nog steeds zo leuk is

Dat laatste had ik nog helemaal niet aan gedacht, maar je hebt wel echt gelijk. We zouden er wel samen heen gaan maar ik weet bijna zeker dat haar vriendje hier dan ook bij is…

En als je hem niks vind of het word dan ongemakkelijk, lijkt het me beter om je tijd niet daaraan te verspillen… En aangezien ze dan toch niet alleen is zou het ook niet zo’n heel groot probleem zijn als je het af zou zeggen