binnenkort ben ik jarig en ik zie er best wel tegenop want ik krijg het nooit echt gezellig… weet iemand goeie tips hoe je het écht gezellig kan krijgen? degene waar ik iets mee heb komt ook. en er kan geen drank aan te pas komen. alleen de 16+'ers dan, maar mn ouders willlen niet dat er dronken mensen hier weggaan.
kan iemand me aub helpen? ik ben er namelijk al best een poos over aan het piekeren…
xxx
[i]je hebt dus echt geen drank nodig om het gezellig te hebben!
en je moet er ook zeker niet over gaan piekeren,
want dan ga je misschien wel verwachtingen krijgen,
en dan zou je feestje niet lopen zoals jij denkt,
en dan valtie tegen…
zorg gewoon dat er een gezellig muziekje opstaat,
zet wat drinken + eten op een tafel zodat je niet op en neer hoeft te rennen,
en dan komt die gezelligheid vanzelf wel! [/i]
Inderdaad wat Denise zegt klopt wel
Je kunt mischien ook van die party starter kaartjes kopen bij de Expo dat zijn vragen en opdrachten om het feest een beetje op gang te krijgen…
Komt allemaal goed!
Liefs,
wat ItsMeRoxy zegt kan wel, in het begin spelletjes spelen zodat iedereen een beetje in de stemming komt : )
maar je moet een beetje voorkomen dat er groepjes gaan ontstaan, want een meisje had laatst een feestje. En op het einde stond iedereen bij zijn eigen vrienden en praatte niemand verder tegen iemand anders dan hun vertrouwde groepje.
Je kunt toch met zn allen gewoon voor een stemming zorgen? Daar hoef je echt niet iets specifieks voor te doen. Heb ik teminste nog nooit meegemaakt… op feestjes komt de gezelligheid toch vanzelf wel.
^ Idd, ik nodig gewoon een groep random vrienden uit die elkaar niet kennen en dan wordt het vanzelf gezellig!
Het hangt er natuurlijk vanaf hoeveel mensen je uit gaat nodigen, maar wat ik vaak doe is een film opzetten en heel veel hapjes op de tafel ervoor, dan komt de gezelligheid vanzelf wel!
zet stoelen bij elkaar, niet apart, want dan krijg je dus die groepjes. En verder komt het vanzelf wel denk ik. Met dat dronken zijn; maak cocktails, zijn erg lekker en daar zit niet zoveel alcohol in. Het is ook nog leuk om te doen. en gewoon bier voor de jongens dan.
[i]^
“en er kan geen drank aan te pas komen”
haha dus je laatste regels zijn overbodig
n andere tips is om zelf af en toe losse mensen aan elkaar voor te stellen
“hee kijk klasgenoot, met dit meisje voetbal ik”
snapje?
maar dat is meer handig op wat grotere feestjes,
waar je veel mensen hebt[/i]
ja hallo, in zo’n cocktail zit niet meer dan een laagje van 2 vingers breed, en dat is niet eens sterke drank. De reden dat er geen drank was is omdat haar ouders niet willen dat er mensen dronken vertrekken. Van die cocktails word je echt niet dronken.
Als het echt niet mag heb je ze alsnog alcoholvrij.
geen alcohol is dus ook niet een beetje alcohol.
er staat in de beginpost toch echt dat het voorde 16 plussers wel kan, en ze niet willen dat er mensen dornken weggaan dus cocktails is wel een prima idee en zoals ik net al zei kunnen die ook alcoholvrij.
Wanneer ben je jarig dan
ik ben namelijk ook binnenkort jarig en ik doe gewoon bbq voor mijn vriendinnen en dan zonder drank. en dat is altijd gezellig !
doe leuke grappige spelletjes ? dat werkt altijd wel
Succes !
Met cocktails moet je ze dan wel al zelf gaan mixen. Want als je het mensen zelf laat doen heb je altijd ‘stoere’ pukkelige pubers die zelf gaan mixen en het dus niet bij 2 vingers drank houden:P Maar bij 2 vingers fris en de rest drank;)