feestje geven

IK BEN ZO ZENUWACHTIG, want morgen is m’n afscheidsfeestje! er komen minstens 90 mensen, en dat moet passen in mi casa (past dus never), maar mensen nemen weer mensen mee enzo, super irritant. ik ben echt bang dat het mis gaat, en dat het helemaal uit de hand gaat lopen!

iemand tips en leuke ideeen? en wat voor drank en hoeveel zal ik kopen?

Al je waardevolle spullen weghalen en dingen die kapot kunnen vallen en mensen hun eigen drank mee laten nemen anders word het een erg duur feestje. :v

Vraag aan de mensen dat ze ook iets kleins meebrengen ,een pak chips of drinken. Anders kan het wel heel duur voor je uitkomen als je zelf alles moet betalen

Dat je het met zoveel mensen binnen doet vind ik al gek
Maar verder wat sharimew zegt, en ondertussen een oogje in het zeil houden en niet bang zijn om iemand te zeggen ergens mee op te houden oid.

Duidelijk maken dat je geen zin hebt in dronken lui (als dat zo is, iig)
Kheb een hekel als ik een feestje geef en mensen drinken veels te veel en zich dan ontzettend idioot gaan gedragen.

ik ga emigreren en daarom heb ik er veel uitgenodigd. het huis is leeg op een paar banken en stoelen en staan-tafels na, want de meubels zijn al weg. ze kunnen op zich ook wel in de tuin, maar dat is zooo superkoud haha.

een vriendin van me gaf een supersweet 17, en toen was haar huis echt helemaal vol en de politie moest komen enzo. dat wil ik dus echt no way meemaken!

koop anders geen alcohol, en zeg dat iedereen iets moet meenemen

Meestal komt politie omdat b.v. de muziek te hard staat. Dus gewoon de muziek niet te hard zetten.
En idd aan de mensen vragen of ze ook wat meenemen, jij kan moeilijk voor zoveel drinken en eten zorgen

Ik neem aan dat ze op een afscheidsfeestje geen slechte laatste indruk willen achterlaten en zich wel gedragen!

Voor 90 mensen drinken kopen wordt wel erg duur als je ook aan alcohol begint! Voor dingen als cola enzo zou ik sowieso naar een goedekope winkel gaan (Aldi ofzo)

Als je al 16 bent; koop alleen bier en wijn, kans op kotsen wordt dan minder groot omdat mensen dan geen zooi door elkaar gaan drinken

nog geen 16; gewoon veel fris inslaan, misschien wat alcoholvrije cocktails maken :slightly_smiling_face:

Sowieso zou ik je buren even inlichten over eventueel te harde muziek, dat ze niet meteen de politie bellen maar even langskomen om te vragen of het zachter mag oid.
En verder, laat iedereen zn eigen drank meenemen. Haal zelf wat chips etc, dan komt het vast wel goed :wink: