Feestdagen met vriend

M’n vriend en ik zijn ondertussen al 2 jaar samen maar door omstandigheden hebben we feestdagen nog niet samen gevierd. Dit jaar vieren we nieuwjaar samen en ik zou graag van meiden met een vriend die dit ook al gedaan hebben, tips krijgen aangezien ik nog nooit een etentje enzo georganiseerd heb. Wat hebben jullie gegeten op die dag (of iets afgehaald, eventueel online recepten?) en wat hebben jullie daarnaast nog gedaan? (Filmpje gekeken enz) en ik had gedacht een chocoladefontein te lenen van iemand. Is dit leuk?

Tips en andere informatie zijn welkom :slightly_smiling_face:

Ja een chocoladefontein zou wel leuk zijn, met fruit erbij. Ik heb er zelf ook een thuis en had het gedaan voor mijn verjaardag een jaar geleden. Of uit eten kan natuurlijk ook, gewoon doen wat jullie leuk vinden.

Ik heb geen flauw idee eigenlijk. Mijn vriend is een echte droogkloot wat dat betreft. Hij miste liever mijn verjaardag dan dat hij één dag z’n hobby even aan de kant moest zetten. :hammer:
Dus ons eerste keer nieuwjaar vieren samen zal ook wel niet denderend zijn. Ik lees mee, ik kan hier ook wel tips bij gebruiken haha, beschouw dit maar als een upje. (:

Ik zou de avond gewoon samen met je vriend en familie vieren, vind ik persoonlijker gezelliger dan met z’n tweetjes. Als avondeten vind ik gourmetten altijd leuk, zit je lekker lang te tafelen. Dan kan je zulke film-classics kijken die altijd op oudjaarsdag worden uitgezonden en gewoon lekker knus op de bank zitten, oliebol en warme chocolademelk erbij. Feestdagen vieren samen is leuk! :slight_smile:

Ik heb het met vriend en familie gevierd. Voor het eten zal ik werken met voor- hoofd- en nagerechten. Bijvoorbeeld voor Hollandse garnalen op sla ofzo dan gourmetten en dan ijs. Voor de rest veel kaarslicht voor de sfeer, oude filmpjes kijken en veel oliebollen eten. Op de achtergrond zachtjes (kerst)muziek.

Ik moet ook eens iets gaan bedenken… Normaal ga ik elke oudejaarsavond weg met vriendinnen en hij met vrienden, maar nu we samen iets willen doen met ons twee, is dat maar dom. (Of nuja, ik ga niet graag met maar 2 mensen naar een feestje.)

Ik denk dat wij het samen met anderen erbij vieren. Met z’n tweetjes vind ik het toch minder gezellig. Dan kun je bijvoorbeeld niet lekker gaan kolonisten ofzo haha of monopoly spelen. En gourmetten met z’n tweeen is ook niet zo leuk.
Ik zou dus met familie of vrienden en je vriend gaan vieren, maar anders kun je zelf oliebollen maken? Of als hij van vuurwerk houdt, wandel naar een verkooppunt door het bos ofzo. Is best mooi als het gesneeuwd heeft en ben je lekker even buiten.
Heeeeel veel champagne drinken en misschien lekker samen in bad met een heleboel badschuim :'D (niet perse om 12 uur, maar gewoon op de dag zelf)
Ik heb trouwens wel een keertje tweede kerstdag met mijn vriend doorgebracht. Toen sliepen we in het huis van mijn ouders, hadden we de matrassen naar de woonkamer gesleept en hebben we zo ongeveer de hele dag lekker tv gekeken, pannenkoeken gemaakt als ontbijt, wijntjes gedronken, de waterpijp gepakt, alle plekken van het huis gezien, samen gedoucht en een game gedaan. En lekker uitgeslapen natuurlijk.
Was echt de beste tweede kerstdag van mijn leven haha

Nieuwjaar hebben we vorig jaar met zijn tweetjes gevierd, we hebben samen gegourmet en hadden een filmpje opgezet, daarna een show gekeken op tv en gekeken of we nog een leuke prijs zouden winnen :stuck_out_tongue:. Daarna was het twaalf uur en dan zoen je natuurlijk even :smirk: , daarna het dakterras opgegaan om het vuurwerk te bekijken en beneden bij de kroeg een drankje gedronken. Ik vond dat supergezellig en echt niet minder gezellig dan met anderen erbij. Het is hoe gezellig je het zelf maakt en kan hebben met je vriend.

Ik vier feestdagen altijd met mijn vriend en mijn ouders of zijn ouders. Meestal zijn we een van de kerstdagen bij mijn ouders en grootouders, de andere kerstdag bij zijn ouders en broers.
En met oud & nieuw zijn we eigenlijk altijd bij mijn vriend, aangezien het bij hem thuis wat drukker en gezelliger is. Dan bakken en eten we oliebollen, eten we ’s avonds lekker iets en daarna hebben we spelletjesavond met poolen, sjoelen en Monopoly. :grinning: Na 12 uur gaan mijn vriend en ik vaak nog even naar de kroeg, om met vrienden van hem nog wat te drinken. Heel gezellig altijd!

Meestal werkte ik dus spraken we pas na het eten af.
Ik heb het een keer met hem en mijn familie gevierd, spelletjes gedaan tot 12 uur.
Vorig jaar vierden we het bij vrienden van hem.

Dit jaar ben ik alleen want hij is op wintersport.

Zelf heb ik ook nog geen feestdagen met hem doorgebracht, idk of dat dit jaar wel gaat gebeuren. Whatever, ik zal gaan voor een leuke en gezellige romantische avond, lekker gourmetten, chocolade-fonduen, oliebollen eten, en natuurlijk de top2000 luisteren. Die muziek hoort er gewoon bij ^^ Wil mijn vriend niet die muziek, dan heeft hij echt vette pech want die radio moet en gaat aan :cold_sweat:

Toen ik nog met mijn ex gingen hebben we 2 jaar lang feestdagen met elkaar doorgebracht. Het eerste jaar vierde we kerst en oud en nieuw gewoon bij mij thuis en het tweede jaar vierde we 1e kerstdag bij mij en 2e kerstdag en oud en nieuw bij zij vader thuis. We gingen met kerst gewoon gezellig vlees fonduen met stokbrood en franse kaasjes er bij etc, met oud en nieuw hadden mijn ouders een grote visschotel gehaald maar omdat ik dat niet lust ging ik gewoon aan de stokbrood met franse kaasjes :’)

Dit jaar vier ik voor het eerst feestdagen met me nieuwe vriend en 1e kerstdag zijn we bij zijn opa en oma samen met de rest van de familie, nog geen idee wat we dan gaan eten. 2e kerstdag vieren we waarschijnlijk bij mij thuis dus dat zal wel iets dan fonduen of steengrillen worden.