Feest

Hey, morgen ga ik naar een feest met een grote groep mensen die ik eigenlijk niet super goed ken, maar we zijn wel allemaal bevriend sinds een paar maanden. Net stuurde een van hen een whatsappje met ‘hoe doen we het met drank’. Eigenlijk hoeft het niet echt van mij, maarja is het niet raar om dat te zeggen? Zij willen het geloof ik wel allemaal… Ik ben 16 trouwens. Wat vinden jullie?

Als je niet wilt drinken moet je het ook echt niet doen. Laat je dan ook niet meeslepen door de anderen. Als zij wel willen drinken dan is dat aan hun .

Alleen maar dingen doen waar jij je prettig bij voelt. Als jij geen drank wilt drinken, moet je het niet doen. Ik vind het niet raar als mensen aangeven dat ze liever geen drank willen. Mensen die je dan alsnog gaan dwingen om drank te drinken zijn pas raar.

Als je toch uiteindelijk de keuze neemt om het wel te drinken, let dan wel op je grenzen! Als je er verantwoordelijk mee omgaat, moet het goed komen.

Je hoeft niet mee te drinken… Als het om geld gaat, kun je altijd nog aangeven dat je liever een fles cola voor jezelf meebrengt (voorbeeld hoor), maar het is echt niet zo dat je iets ‘verplicht’ bent.

Dat is niet raar om te zeggen! En ook gewoon eerlijk aangeven dat het voor jou niet hoeft. Dat hebben ze maar te accepteren hoor.

Ik zou vragen, hoe bedoel je?