Feest organiseren...MAAR HOE?

Hoi lieffies,
Nou zoals jullie al lezen willen een vriendin en ik een feest organiseren op school. Wij hebben het bijna voor elkaar om de directeur over te halen. Maar ik heb echt geen idee waar ik moet beginnen. Dus heeft iemand een strak idee voor het feest
Onze doel is eigenlijk om het alleen voor meiden te houden die nooit naar schoolfeesten mogen (zoals ik) Dus geen jongens. Ik weet best dat het saai is maar, wij weten zeker dat verlegen meiden die nooit feesten juist naar een meidenfeest komen omdat er geen jongens zijn dus hoeven ze zich niet te schamen

Nou als jullie misschien leuke ideeën hebben schrijf ze dan plies op of tips waar ik moet beginnen

Alvast bedankt lieffiesss
xxx-jes
Fikasi

Dus je wil een schoolfeest… maar dan alleen voor meisjes?

Misschien is het leuk om er een thema aan te verbinden… (Jungle ofzo)
Kleedt een ruimte een beetje leuk aan want schoollokalen zijn nooit zo gezellig!
Ik weet niet hoe oud jullie zijn? Maar misschien kun je eerst wel beginnen met een film ofzo…
en vraag iedereen een paar euro waar je drinken/chips etcetera van kopen!

En vergeet je feest niet goed te promoten anders komt er niemand… dus posters door de school ofzo! Of misschien kan er een berichtje op de website van de school komen ofzo

Hoop dat je er iets aan hebt!

heey,
Wij zijn vijftien jaar maar het is een meidenfeest voor alle leeftijden we hebben al een thema en dat is cultuur…
Ik weet alleen niet hoe ik het zo moet regelen dat er echt veel meiden komen…
Toch bedankt voor jullie tips groetjesss

Hoe weet jij dat ik lief ben !?:pensive:

Maar goed wat wel belangrijk is om te weten: Voor welke leeftijdcatergorie is het?

Posters maken en ophangen!

ehm, vind de directeur dat goed, een feest voor alleen meiden?
ik vind dat best zielig voor de jongens namelijk.
maargoed:

• wat wil je precies doen (thema/workshop/dansen)
  • wat voor aankleding wil je
  • waar wil je het doen
  • eten/drinken
  • wat moeten de leerlingen zelf betalen
  • posters
  • kaart verkoop
  • eten en drinken en eventueel andere benodigheden inslaan
  • afspraken maken met de directeur

Ik heb een aantal jaartjes in de feestcommissie van school gezeten. Als je meer vragen hebt, stuur maar een berichtje op mijn profiel!

Zo regelen wij altijd de feesten:

1. Thema en dresscode verzinnen.
  2. Brainstormen over waar de DJ/Band komt, hoe en wat met versieringen.
  3. Brainstormen over eventuele extra dingen zoals: Workshop, een artiest of een loting voor leuke prijzen.
  4. Budget bepalen. Hoeveel gaat alles kosten? Hoe krijgen we dat geld bij elkaar?
  5. Een Drive-In en DJ regelen (Een Drive-In is een bedrijf dat alles qua licht, geluid en DJ-spullen komt neerzetten).
  6. Posters laten ontwerpen.
  7. Posters ophangen op school.
  8. Kaartverkoop.
  9. Alle benodigheden kopen. (Dit kan ook voor stap 6 t/m :sunglasses:
  10. Op de dag zelf alles in elkaar zetten. Stressen!
  11. Party!

Zorg dat je genoeg mensen hebt die willen meehelpen met het op- en afbouwen van het feest.
Zorg er ook voor dat deze mensen hun mond houden of speciale dingen.

Misschien kunnen jullie een enquete houden onder een groep meisjes. Dan kunnen jullie aan de directeur laten zien hoeveel er mensen willen komen.

Thanks lieffies,
Ik heb hier echt heel veel aan en we hebben een lerares gevraagd die de leiding heeft van onze afdeling die zou het bespreken met de directeur. Maar het duurt zo lang!!! :frowning_face: Maarja ik heb dit dus bedacht omdat ik het zielig vind voor alle meisjes die naar naar feestje mogen omdat de ouders veel te streng zijn. Dus de jongens hebben zat andere meiden :slightly_smiling_face:
Heel erg bedankt!!!

Sorry maar ik zou niet naar een feest gaan waar alleen maar meisjes zijn.

Ow dus jij zou het fijner vinden met jongens die je steeds schuren??
Hallo, er bestaan ook meiden die daardoor niet naar feesten mogen hoor

Ik heb nog nooit gehoord dat een meisje daarom niet naar een feest mag. Ik zou ook niet gaan.

Hoezo zou je niet gaan? Veel islamitische opgevoede meisjes mogen niet naar feesten met drank of foute jongens omdat het gwn slecht voor ze is. Want dan komen ze in de verleiding en gaan ze het mischien ook doen. Want als al jou vrienden je aandringen om iets te doen zou jij het zkr gaan doen, of niet dan? Want je wilt niet voorschud staan. En dat jij altijd naar een feestje mag gaan betekend niet dat iedereen het mag doen.
Je ouders houden wel van je. Maar als ze eens echt kijken hoe die feestjes gaan en hoe hun dochters zich gedragen dan laten ze niemand meer gaan

wel slim een feest zonder jongens voor meiden met strenge ouders,denk dat dat voor hun ouders wel een fijn idee is.

Ik zou het niet alleen voor meiden doen, denk namelijk niet dat er zoveel meiden zijn met hele strengen ouders.

Jezus, val haar niet zo aan! Ze zegt alleen dat zij er niet naar toe zou gaan…

Ik snap je punt wel, maar je moet begrijpen dat niet iedereen het gezellig vind met alleen meisjes. Ooit aan gedacht dat er ook gewone jongensvrienden zijn?

Inderdaad, ik zou er ook niet naartoe gaan.

Ik vind het nogal ‘buitensluiten’, vooral omdat je het op je school organiseert, daar zitten ook jongens lijkt mij. En net of je onder schooltijd niet in je kont geknepen kan worden. Ik denk dat het allemaal ontzettend meevalt hoor, ik heb nog nooit een schoolfeest meegemaakt waar iedereen geschuurd werd die dat niet wilde.

ik vind het ook wel een goed idee voor oa meisjes met strenge ouders

Iedereen kijk,
Ik snap best dat het saai is voor veel meiden dat het alleen een feest is voor meiden. Maar zoals ik al zei zijn er genoeg meiden met strenge ouders, of die hun dochters niet vertrouwen in de buurt van jongens. En ik snap ook wel dat je jongensvrienden kan hebben maar in sommige religies kan het gwn niet want je kunt niet iedereen vertouwen

En ik ben deze topic begonnen om hulp te zoeken van mensen die meer verstand hebben van feesten en als er mensen zijn die het stom, saai of niet leuk vinden om een of andere reden dan mogen ze het best zeggen maar ik vroeg om iets heel anders.