Feeling so down

Hey,hoop echt dat iemand mij kan helpen en advies kan geven. Mijn probleem; mijn vriendje ( ex) en ik zijn nu 2 maand uiteen na relatie vn 9 maanden. ( was zijn beslissing helaas). In het begin had ik het er heel erg moeilijk mee; moest constant huilen, heb een week amper iets kunnen eten. Het is ook zo onverwachts uitgegaan en via sms dan nog dus ik was echt kapot. In die periode was ik ook wel kwaad en heb hem toen ook wat redelijk wat gestuurd omdat hij geen echte reden gaf en zei dat hij tijd nodig had. Meestal negeerde hij me echter. Na een tijd besloten we dan toch om proberen vrienden te zijn, maar dat lukt niet echt goed. Ik zie hem nog veel te graag, terwijl hij al iemand anders heeft. :frowning_face:. Kdacht dat ik het wel aankon, maar ik hou nog altijd vn hem en bn nog vaak verdrietig. Ik probeer mijn gevoelens onder controle te houden, ma ik hoor hem zo graag en praat zo graag met hem waardoor ik hem nog te veel stuur en elke keer als hij dan niet antwoordt, voel ik me zo down en merk ik dat ik helemaal nog niet over hem ben… :frowning_face: En tis niet da we ni praten, want meestal hoor ik hem wel nog fb maar ik moet altijd het gesprek starten. Hij zegt dan altijd van ik heb u graag en ik hoor u graag, maar waarom start hij dan zelf nooit gesprek? En kwil hem ni kwijt als vriend, want vr ons relatie waren we beste vrienden, maar hoe hou ik mijn gevoelens onder controle? Ik wil me niet meer kwetsbaar opstellen vr hem en wil niet die stalkerige ex spelen, maar wil hem kunnen tonen dat ik ook verder ga. Heeft iemand tips/ advies om hem te vergeten en hem proberen te zien als gewone vriend zonder zo opdringerig te moeten zijn? Alvast bedankt! ( Afleiding zoeken gaat moeilijk nu want ik zit met herexamens :frowning_face: )

Nja, ik denk dat je toch best afstand neemt.

Wat vervelend :frowning:
Je kunt inderdaad nog merken dat je erg gehecht aan hem bent, maar eigenlijk is dat ook helemaal niet raar, jullie hadden 9 maanden iets en dat is toch best wel een tijd. Het is jammer dat hij niet meer met jou verder wilt, maar dat is zijn keus. Het lijkt me verstandig om afstand te nemen en daarbij ook de realiteit onder ogen te zien. Hij heeft het uitgemaakt omdat hij niet meer met jou verder wil, er zit dus ook geen toekomst in. Wel kun je proberen om vrienden te blijven. Je kunt af en toe nog wel iets aan hem vragen, maar niet te vaak (afstand), bijv 1 keer in de 2 weken op facebook. Wel denk ik dat vriendschap na een relatie toch wat gevoelig ligt, het zal denk ik ook niet hetzelfde worden als voorheen. Maar dat is niet erg, dat is logisch. Maar een beetje (!) vriendschappelijk contact is wel prettig nog voor je, dus daar kun je nog een beetje aan werken.

HEEL veel succes en knuffels! Je kan het!

Heel erg bedankt vr jullie antwoord; kga proberen om afstand te nemen want ik merk ook dat mijn gedrag soms echt ni gezond is en soms frustratie bij hem teweeg brengt. En dat hij echt nog te veel invloed heeft op hoe ik mij voel, maar tis soms echt zo moeilijk. Als ik niet stuur, heb ik dan zo schrik dat hij me gaat vergeten en onze vriendschap gewoon plots verdwijnt. En kweet ook dat ik de realiteit moet onder ogen zien, aangezien hij nieuwe vriendin heeft, maar ik kan het ni helpen om toch altijd nog klein beetje te hopen dat hij terug komt ( wat stom is natuurlijk) Maar ik ga mijn best proberen doen en niet meer zoveel te sturen. Hopelijk stuurt hij dan na een tijdje zelf iets…

De meeste mensen nemen niet voor niets minimaal een paar maanden afstand van hun ex. Oftewel, geen contact, geen fb, niets. Ik denk dat jij dat ook moet doen. Pas als je jezelf er weer bovenop hebt geholpen, dán pas kan je weer vrienden zijn.

Ik begrijp wel hoe jij je voelt want ik zit met hetzelfde probleem, alleen het enige verschil is dat ik geen relatie met hem heb gehad maar wel hele goede vrienden zijn. Ik weet dat het niet wederzijds is en wil onze vriendschap niet op het spel zetten door te zeggen hoe ik me voel. Ik dacht dat ik het geaccepteerd had en al blij was dat we vrienden zijn, maar net als jou heb ik deze vakantie me vaak afgevraagd waarom hij nooit een gesprek begint en als hij niks terug stuurt ik ook gelijk verdrietig ervan wordt. Ik voel dus nog duidelijk meer voor hem dan alleen vriendschap. Maarja, gewoon proberen afleiding te zoeken, doe leuke dingen. Misschien moet je zijn nummer verwijderen zodat je hem niks meer kan sturen? Veel sterkte iig :sob::muscle:

Overal op blokkeren. Het is wel duidelijk dat hij niks van je moet. Als ik jou was zou ik niet eens vrienden met hem willen blijven.

jha, idd afleiding zoeken ga ik sowieso na mijn herexamens doen, want dan ga ik nog op reis met vriendinnen. Maar het probleem is dat ik echt nog te veel aan hem denk bij alles wat ik doe en ik ken zijn nummer vanbuiten dus hem verwijderen heeft niet zoveel zin, maar misschien wordt de drang dan wel iets minder als hij niet tussen mijn contancten staat. Bedankt vr je raad en ook nog veel sterkte …

jha maar maand kan ik sowieso niet volhouden, maar nu zal het contact sowieso wat minder worden door mijn herex. en dan kan ik zien of het me lukt om niet zo veel te sturen. Als ik reis ben, hoor ik hem sowieso niet dus misschien helpt dat ook… Tzal nog wa tijd nodig hebben… Bedankt vr je reactie :slightly_smiling_face:

Ik denk niet hij niks meer van me moet, aangezien hij zelf dan wel contact zou verbreken denk ik. Ik heb hem dat ook gezegd van dat als hij even geen contact wou hebben voor een tijd dat ik dat zou accepteren. Maar hij zei altijd dat hij nog contact wou en goeie band met mij wou hebben, aangezien we al veel aan mekaar gehad hebben en hij is ook wel lief tegen mij (tis niet dat hij grof is ofzo), dus blokkeren zou niet echt helpen aangezien ik gewoon tijd nodig zal hebben om alles te plaatsen en minder die drang moet hebben om te sturen gewoon. Als ik hem blokkeer, gaat hij dat ook verkeerd oppakken. Kan hem wel natuurlijk zeggen dat ik even tijd nodig heb en tijd niks meer zal sturen. Dat zou hij wel begrijpen denk ik. Bedankt vr je reactie

Ik zou afstand van je ex nemen totdat jij volledig over hem heen bent. Daarna kunnen jullie weer contact met elkaar opnemen en kijken of er een vriendschap in zit. Het is logisch dat je je nu nog rot voelt, gevoelens voor hem hebt en nog steeds niet kwijt wilt, maar dit gaat wel over, het heeft alleen even de tijd nodig en je moet jezelf wel die tijd gunnen.

Jha ik ga idd proberen mijn best te doen om zoveel mogelijk proberen afstand te nemen, al zal dit wel niet gemakkelijk zijn. En het zal inderdaad nog tijd nodig hebben. Ik zou het hem dan wel zeggen dat ik wat afstand neem omdat ik wel daarna nog de vriendschap wil hebben. En moest ik hem niks zeggen dan zou hij het raar vinden dat ik plots niks meer zeg. Bedankt :slightly_smiling_face:

Lieve Charlotte,
Liefdes verdriet is verschrikkelijk…
Het is een soort rouwproces waar je door heen moet helaas.
Sluit je niet op in je kamer… verstop je niet onder de dekens… maar ga juist leuke dingen doen.
Plan heel je agenda vol en onderneem leuke dingen met vriendinnen.
Stop alsjeblieft met het contact met hem… hij is het je niet waard. En door contact met hem te blijven houden kan je hem niet vergeten.
Wis zijn nummer, facebook, etc etc zodat je ook niet geconfronteerd wordt met zijn foto’s en naam.
Sterkte en succes! je kan het!

Read my blog!:slight_smile:

Afleiding zoeken ga ik zeker doen na mijn herex. En kprobeer nu geen contact te zoeken ( is nog maar dag 1 natuurlijk:p ) En zijn nummer heb ik nu al verwijderd maar ik ken het wel vanbuiten, maar helpt toch beetje. En op fb volg ik hem niet meer dus er komt niks op mijn nieuwsoverzicht vn hem, maar we zijn wel nog vrienden. Afbouwen gt geleidelijk moeten gebeuren maar toch wil ik zijn vriendschap ni kwijt. Kga hem gewoon moeten kunnen zien als vriend. Bedankt en ik ga straks je blog eens lezen :slightly_smiling_face: