Feeling Loner..

Hallo meiden. Ik ben hier op deze site gekomen om leuke verhalen te lezen, ervaringen op te doen maar vooral om nieuwe vriendinnen te maken. Ik zit soms nogal met me zelf in de knoop. Ik heb een hele lieve vriend, maar totaal geen vriendinnen. Ik heb wel schoolvrienden, maar ze wonen te ver weg en het is te oppervlakkig. ik mis het om vrienden te hebben, om leuke dingen samen mee te doen. Iemand die over je schouder meekijkt, en zegt: het komt wel goed. Ik ben iemand die graag buiten is, om dingen te ondernemen, in de natuur vanalles. Maar nu zit ik vaak binnen, uit verveling, en kijk ik maar tv en na netflix. iedereen in mijn omgeving heb ik al zowat eens gezien, of ken ik via school of werk. Ik ben echt toe aan nieuwe mensen. SOms hoopte ik gewoon opnieuw te beginnen in het leven, nieuwe kansen, nieuwe vrienden alles. maar dat gaat helaas niet.

ik denk er dagen aan, 24 uur per dag, elke minuut, seconde van de dag. Ook als ik kleine dingetjes doe, shoppen met mijn moeder, lekker uiteten, dan denk ik… waarom? er is toch niemand die vraagt hoe het was? welke kleding ik gekocht heb?
soms denk ik dat ik er depressief van aan het worden ben, ik weet het gewoon niet.
Maar ik mis gewoon dat kleine beetje in mijn leven… ik weet niet wat ik ermee moet…

heeft iemand tips? of heeft iemand hetzelfde?

Ik snap dat dit heel vervelend is.
Een goede tip: (die ik zelf niet veel gebruik, wat erg dom is) SMILE :wink:
Een tip voor in de klas: zit je naast iemand die je nog niet zo goed kent of nog nauwelijks mee gepraat hebt, probeer wat interesse te tonen en vraag wat ze in het weekend hebben gedaan bijvoorbeeld. Als je begint met interesse tonen in de ander, zullen ze vanzelf ook dingen aan jou vragen.
Ik denk niet dat het verstandig is om hier op Girlscene je vriendinnen te zoeken, want hiermee zul je in je dagelijks leven niet kunnen stappen :wink:
Ik hoop dat het je lukt :slightly_smiling_face:

Ik heb zowat mn closest friends hier leren kennen :slightly_smiling_face:

Als je echt mensen buiten je omgeving wil zoeken dan lijkt het me verstandig dat je ook wat dingen gaat ondernemen. Denk aan het kijken bij een jongerenvereniging, een sportvereniging, een kookclub die eens in de zoveel tijd bij elkaar komt.
Verder, zorg dat je wat structuur in je leven krijgt. Als je graag naar buiten gaat kan je natuurlijk ook alleen een wandeling in plannen. Lekker muziekje op, lekkere broodjes mee. Dat zal je vast goed doen.
Op Girlscene hebben we ook een vriendentopic, waar je kan zoeken naar vriendinnen die bij je in de buurt wonen.