Feedback blogs

Ik ben enige tijd geleden begonnen met het schrijven van blogs.
Laatst is een van mijn blogs ook uitgelicht!
Ik vroeg me af wat jullie er van vinden en of jullie feedback kunnen geven!

Veel leesplezier

[b]Ik, verliefd?

http://img837.imageshack.us/img837/8567/291940421f1b9096f15cd.jpg

Op negen februari exact, renden we midden in de nacht, hand in hand en straalbezopen op onze sokken door de vol besneeuwde straten. Na een hoop “dronkenman taal” en vele liters drank kwamen we op dit heerlijke goddelijke idee. Zonder pardon vlogen we de deur uit, grepen we naar elkaars hand en brandde door alle drank heen een kleine vonk. Ik schat dat de klok zijn slag na zessen al had geslagen. Na een uitmuntend huisfeest lag de rest van het gespuis al te slapen, maar wij waren immers de harde kern van de avond. Inderdaad, wij. Wij als in hij en ik en als in samen een. Wij als een stel. Maar kom op, ik, verliefd? Laat me niet lachen! [/b]

Verliefd zijn. Ik heb het me altijd afgevraagd, wat betekent het nou? Wat is de letterlijke definitie van verliefdheid? Het is een term die vaak op de basisschool gebruikt wordt. Zo kreeg ik in groep vier ooit een kaartje met de tekst ‘ik ben op jou!’ En de toegevoegde tekst luidde: ‘en jij ook op mij?’ Natuurlijk! We waren als achtjarige kinderen smoorverliefd en door het dolle heen, voor zolang het duurde. Maar naarmate je ouder wordt lijkt het of het alleen nog maar draait om houden van. Natuurlijk zeg je veel eerder ‘ik hou van je’, dan dat je zegt dat je verliefd bent. Het is op den duur ook zo voor de hand liggend om elkaar te vertellen dat je van elkaar houd. Maar ik houd ook van heel veel andere dingen! Zo omschrijft het Nederlandse woordenboek ‘van Dale’ liefde als “een warme genegenheid” en verliefdheid wordt omschreven als “het hebben van liefdegevoelens voor iemand”. Maar is echte liefde niet zoveel meer dan dat?

Ja, echte liefde is heel veel meer dan dat! Het is iets dat de hele wereld over gaat, iets dat ieder mens gelukkig maakt en vooral iets dat niet in het woordenboek thuis hoort. Liefde is voor ieder mens in zijn of haar positie verschillend. Het is vooral een gevoel dat heel diep in je hart kruipt. Ik was er altijd heilig van overtuigd dat ik er immuun voor was en dat cupido mij per ongeluk over het hoofd had gezien. Toen ik besloten had om me er vrijwel bij neer te leggen kwam er een valentijnskindje op mijn pad, mijn eigen cupido! Een onwijs lieve schat die op Valentijnsdag 1991 op aarde kwam en mijn hart zonder pardon wist te veroveren en me liet omsmelten in een tot over haar over verliefd klein meisje. Zo kwam ik erachter, ik was verliefd! Liefde bestaat, voor iedereen. Zo eindig ik met een kleine citatie uit alles is liefde: “Liefde is als Sinterklaas. Je moet er in geloven, anders wordt het niks”.

[b]Venus versus Mars

http://img515.imageshack.us/img515/5396/27332659504211fd2f662.jpg

Tikkend met je high-heels dender je door de winkelstraten, je favoriete bezigheid van de week. Genietend zing je onder de zonnebank zo hard en vals mee als je kan. Zonder pardon, terwijl de wacht lounge recht naast je hokje plaatsvindt. Om nog maar te zwijgen over het feit dat je vervolgens lekker gaat genieten van je eigen Gooische vrouwen marathon. Bij deze marathon horen natuurlijk de meest ongezonde en lekkerste snacks die de duivelse Sonja Bakker je verboden heeft. Of wat dacht je van een middagje naar de sportschool gaan en helemaal niets doen, omdat je te druk bent met het wegzwijmelen van al de gespierde mannen om je heen? Inderdaad tegen het vrouw zijn, kan geen man op.[/b]

Vanaf het moment dat je als meisje zijnde op de wereld wordt gebracht begint het al. Een beschuit met roze muisjes, honderden nieuwe kleertjes, een wiegje vol met knuffels en alleen maar trotse mensen die je vertellen hoe mooi, lief en schattig je wel niet bent. Dat alleen al kan echt niet tippen aan de blauwe muisjes, gekke knuffels in de vorm van een auto met irritante geluiden en troste vaders, opa’s en ooms die je vertellen wat voor een stoere jongen je al niet bent. Kom op, een baby die in een lichtblauw pakje is gehesen en met een auto knuffel in de hand kei hard ligt te krijsen in een wit kanten wiegje is alles behalve stoer.

En daar winnen we de eerste battle al. De volgende battle wordt wederom weer door ons gewonnen in de kleuterpuberteit. Er gaat niets boven een lekker dagje touwtje springen, koekjes bakken, hinkelen en lekker knutselen. Deze dingen zitten nou eenmaal in onze aard. Dit sluit echter niet uit dat wij ook eens een dagje met de lego spelen of een potje gaan voetballen Jongens daarin tegen zouden met geen vinger een barbie aanraken, want bah, dat is voor meisjes en meisjes zijn stom. Meisjes komen van planeet Venus en de jongens komen van Mars. Volgens jongens is Venus maar een vieze planeet met een vrouwenplaag. Mars daarentegen is een heerlijk chocolaatje en dat geven wij gewoon toe!
Zo kan je wel duizenden levensfasen bedenken waarin wij de battle winnen met onze kleine clichés. Maar dat is natuurlijk niet waar het in het leven om draait, want in een wereld zonder mannen zouden er evenmin vrouwen zijn geweest. En of we nou beter zijn of niet, als vrouw zijnde gaat het er om dat we zonder schaamte kunnen genieten van alles in het leven, want zoals Cindy Lauper ooit zei: ‘Girls just want to have fun.’ En groot gelijk heeft ze! Laten we genieten van het feit dat we een vrouw zijn. Want wat we ook doen, hoe gek het ook is, we blijven toch altijd op een bepaalde manier aandoenlijk, gewoon omdat we meisjes zijn.

[b]Zomersproetjes

http://img46.imageshack.us/img46/24/25671899243191348598c1a.jpg

Voor heel even dacht ik dat het zo ver was, de zon schitterde door mijn ramen, waardoor het leek alsof het eindelijk weer hartje zomer was. De terrassen zaten voor het eerst van het jaar weer bomvol. Het was maar liefst 18 graden, de warmste dag in maart sinds tijden. Mijn eerste sproetje was weer terug van weggeweest. Helaas werden we allemaal voor de gek gehouden en zaten we een paar dagen later weer hout te stoken en konden we onze oncharmante Uggs weer uit de kast trekken. Mijn sproetje bleef alleen.
[/b]
Mensen zeggen altijd dat je een wintermens of een zomermens bent. Ik zou niet zonder zomer of winter kunnen, maar ondanks de sfeervolle winteravonden, warme chocomelk en niet te vergeten mijn verjaardag, prefereer ik toch echt de zomer. Er gaat niets boven een lekker dagje naar het strand, roeien op een meertje, lekker zonnen in het park of uren genieten op het terras. Al zijn het maar de fracties van een seconde dat je buiten bent. Er is niets lekkerder dan een warme zomerdag. Maar wat ik nu het leukste vind aan die eerste zonnestralen van het jaar zijn de zomerse sproetjes die zich langzaam verspreiden. Zodra de zon begint te schijnen, verspreiden ze zich als de meest smaakvolle gossip en ik houd ervan.

Naast de kuiltjes in de wangen, amandelvormige ogen en lang gekrulde wimpers zijn ook sproetjes een van de zeven schoonheden. Een van de zeven schoonheden die ik persoonlijk erg aandoenlijk vind. Een schoonheid die op een bijzondere wijze verschijnt en stuk voor stuk uniek is. Als we onze sproetjes dan nog eens vergelijken met de meest sappige gossip, dan moet het natuurlijk niet te veel van het goede zijn, want dat zou overdreven en niet charmant zijn. Het moet, zoals altijd, stijlvol. Gelukkig kunnen ze zich symmetrisch verdelen en zullen ze je dus altijd van alle kanten laten stralen. Bij deze wil ik dus geen geklaag meer horen over sproetjes die het zogenaamde bruiningsproces verstoren. Wees trots op een van je zeven schoonheden, want stijlvolle sproetjes met mate, zijn er om van te houden.

Zie er eventueel meer op:
http://hildemulder.wix.com/blogs

Feedback is echt heel erg welkom!

Weer een van mijn blogs is uitgelicht :slightly_smiling_face:

Up :flushed: