Februari instroom 2015-2016

Hallo!
Meer mensen die in februari aan een nieuwe opleiding beginnen? Ik ben benieuwd. Kunnen we met elkaar praten, vragen stellen ofzo

Ik begin zelf in februari met hbo-rechten op de juridische hogeschool

Hoi, ik begin niet in februari aan een nieuwe opleiding, maar ik studeer wel aan de JHS. Mocht je nog vragen hebben dan kan je ze altijd stellen :wink:

Toevallig wel. Ik weet niet hoe lang geleden je bent begonnen, maar ik heb wel een fontys account maar nog niet van avans. Weet jij of je die pas vlak voor of op de eerste schooldag krijgt?

Welke wetboeken worden het meeste gebruikt, welke gebruik jij, welke kun je aanraden? Op de meeloopdag werd namelijk gezegd door de docent dat de blauwe het best waren en de Kluwer het meest gebruikt werd.

Hoe zijn de tentamens verdeeld, per vak een tentamen of open/gesloten vragen tentamen?, hoeveel uur besteed je aan een project?

Klopt, je hebt eerst een fontys account. Wanneer je al enkele weken aan de JHS studeert krijg je ook een (persoonlijk) avans account. Aangezien je een avans account voor Blackboard nodig hebt, krijg je de toegang tot een tijdelijk (algemeen) account.

In mijn klas gebruiken de meeste studenten (en docenten) een Kluwer. Ik vind de Kluwer persoonlijk ook fijner, omdat je dan twee boeken hebt. Het is echter iets persoonlijks en het ligt er maar net aan wat je je aanwent.

In de eerste periode krijg je een geïntegreerde toets van drie vakken. Er is dan zowel een open-vragen-toets als een gesloten-vragen-toets. Verder heb je het vak beroepsproduct, waar je zowel individuele als gezamenlijke opdrachten moet maken. Hiernaast heb je nog juridische informatievaardigheden en daar krijg je ook een tentamen over. Ten slotte heb je ook nog taal en recht, wat zowel bestaat uit een mondeling als schriftelijk gedeelte. In totaal krijg je dus 6 cijfers terug.