FCE examen: Help!

Dinsdag doe ik mijn FCE examen en ik ben nu vollop bezig met proefexamens maken, nu zie ik bij het “Writing” onderdeel telkens dit:

Answer one of the following two questions based on you reading of one of the set books.

Wat bedoelen ze nu, mag je zelf een boek kiezen, of wat?

Kan iemand (die al FCE heeft gedaan) dit vertellen?
Je zou me echt heel erg helpen!

Ik doe dindag ook mijn FCE examen! Want als je op dezelfde school zit als ik kan ik je wel vertellen waarom ze dat bij die school niet doen…

Nee, ik zit niet in Haarlem op school, moet jij ook naar vlissingen?
Maar waarom doen ze dat bij jou op school niet? :open_mouth:

~Dubbel

Haha, oke. Nee, ik moet naar Amsterdam.
Onze school heeft met de examinors geregeld dat we geen writing over een gelezen boek doen, omdat het bij ons op school niet alleen om Engels draait, zoiets, ik weet niet precies hoe en wat, maar het komt erop neer dat leerlingen van onze school dat onderdeel niet hoeven te doen.
Misschien is dat met jou school ook zo geregeld?

Helaas, wij moeten wel writing (het hoeft trouwens niet persée over een gelezen boek, maar als je zelf een boek mag kiezen, leer ik gewoon mijn review van Twilight uit mijn hoofd xd). Iedereen vreest voor writing en speaking bij ons :S

Haha, ja bij ons ook. Maar wij moeten wel de writing doen, alleen niet de writing over een gelezen boek zegmaar…

hee! ik doe cae en ik heb afgelopen donderdag mijn speaking exam
gehad & dat was echt goed te doen :slightly_smiling_face: wij moeten woensdag voor
listening, writing, reading & use of english naar leeuwarden :wink:
bij ons writing examen moeten we een report schrijven
en niet iets over een boek

Oh oke! Ik snap 'm :wink:
Succes dinsdag =)
Ik ben nu al een beetje zenuwachtig xd

Oee, spannend! Ik heb aanstaande donderdag speaking exam!
Heb je ook FCE gedaan?

Ja, jij ook!
Ik ben eigenlijk ook wel een beetje zenuwachtig, maar onze lerares heeft gezegd dat van onze school maar 10 procent het examen niet haalt, dus ik bereid het gewoon ggoed voor en dan zie ik wel of het goed gaat of niet. :slightly_smiling_face:

Ja inderdaad, ik hoop dat het bij een beetje gezonde spanning blijft.
Van mij hoef ik niet persée met een A of B te slagen, als ik slaag is het goed. =D
Die proefexamens helpen alleen mijn Use-of-English-zelfvertrouwen een beetje omlaag :s

Hee, ik doe ook fce examen morgen… maar ze hebben bij ons niet gezegd dat je sowieso een writing over een gelezen boek moest doen, help?!

Als ze dat niet hebben gezegd lijkt het me dat het niet hoeft, toch? :slightly_smiling_face:

In ieder geval succes voor iedereen die morgen examen doet!

Nee. Mijn school doet het dit jaar voor het eerst :wink:
Speaking viel bij mij reuze mee! Ze vroegen wel vragen als:

• ben je een persoon die plant of een persoon die alles op het laatste moment laat aankomen?
  • van welke boeken houd je?
  • hoe ziet jouw toekomst eruit?
    enz.

vooral met die eerste had ik het even moeilijk, hahaha
ik had geluk! ik moet met een meisje van mijn eigen school praten
en we konden elkaar erg goed helpen :slightly_smiling_face:

om nog even te oefenen:
http://www.examenglish.com/CAE/cae_use_of_english_part5.htm

bovenaan staat ook FCE dus misschien staan er ook handige oefeningen voor jou op?
succes!

En hoe zijn de examens gegaan? :slightly_smiling_face:

Bij welk gedeelte hadden jullie het meeste moeite?

Ik vond de vocab vrij lastig, ze vroegen woordjes waarvan ik oprecht niet wist wat ze betekenden. Ondanks dat ben ik wel gewoon geslaagd met een A. :angel:

Gefeliciteerd! :slightly_smiling_face: