Hi , ik wil graag meer weten over fashion styliste . Wat voor opleiding heb je er voor nodig en welke opleidingen zijn er ? Ik ben heel erg geïntereseerd geraakt sinds girlscene een artikel over fashion styliste had . Heb gezocht op internet maar kon niet veel informatie vinden. Ik hoop dat ik meer informatie kan krijgen enzo.
Ik doe een styling opleiding maar ik weet niet wat jij van een styling opleiding verwacht? Ik denk niet dat het overeen komt met wat jij in gedachten hebt.
Ik zou graag kleding bijeen willen zoeken en weten te combineren enzo . Zoiets als een personal stylist . Dus niet kleding ontwerpen ofzo . Maar dat j later ook je eigen bedrijf kan runnen . Dus echt stijlen .
Bij mijn opleiding zit een deel ondernemer bij in, dus als ik klaar ben kan ik een eigen zaak openen. Maar dit is absoluut geen “kleren bij elkaar zoeken en er iemand leuk uit laten zien”. Nee, je bent bezig met stylesheets uitwerken etc. Er komt ook heel veel economie bij kijken.
Ik ken iemand die een cursus daarvoor heeft gedaan bij Another Academy geloof ik. Daarna moet je stage lopen en opdrachten doen om je portfolio op te bouwen. Binnen een jaar ben je er klaar mee.
@S ik denk dat ik mischien fashion & design moet doen . Ik las ook iets over fashion & management ,maar ik denk dat je dan eerder met economie bezig bent .
@soepstengel ja zoiets bedoel ik , maar dan een ietsje langere opleiding en las dat je bij amfi zo een gelijksoortige opleiding kan volgen maar dan in het Engels dat lijkt me ook wel wat .