Fashion opleidingen gezocht

Hay allemaal!

Ik zit nu in het laatste jaar van vmbo tl en ga er vanuit dat ik hierna doorstroom naar havo. Ik wil heel graag iets in de mode branche gaan doen en dan het liefst management. Nu had ik een oogje op het AMFI, maar dat is geen optie aangezien het heel veel geld kost.
Mijn vraag is dus aan jullie: weten jullie leuke MBO (geen mondriaan) of HBO opleidingen die zich richten op mode? Het liefst management!

groetjes :grinning:

tmo is een school voor modemanagment weet alleen niet of het een mbo of hbo sutdie is! dit is de site www.tmo.nl

Ja ik ken hem, het is zoiets als het amfi, ook duur dus en niet echt in de buurt… thanks iig xx

Amfi heeft verschillende modeopleidingen op hbo-niveau.
Het amfi is een “normale” onderwijsinstelling, dat houdt in dat de kosten daarvoor normaal zien, naast andere hbo opleidingen (geloof dat dat rond de 1500,- ) wat jij zegt dat deze opleiding erg duur is klopt dus niet, niet duurder dan andere hbo-opleidingen.

Tmo is een particuliere onderwijsinstelling. deze opleiding is een modemanagement opleiding, je krijgt er naast managementondersteunende vakken ook modevakken, als modeteken, styling, verkoop e.d.
Ik heb zelf een jaar deze opleiding gedaan. de kosten voor deze opleiding zijn ongeveer 9000,- per jaar ( 4000,- ongeveer per semester, dat is een half jaar)

( ik ben gestopt omdat ik meer de styling in wilde en ben daar cursussen in gaan volgen)

daarnaast heb je ook nog academie vogue en artemis in amsterdam waar je verschillende mode-opleidingen kunt volgen.
zelf heb ik omdat ik styling wilde gaan doen (heb inmiddels mijn eigen bedrijf) cursussen bij b academy amsterdam gevolgt.
als je echt modeontwerper wilt worden, kun je beter kijken bij de rietveld academie of andere opleidingen.

op mbo-niveau zijn er trouwens ook verschillende modeopleidingen te volgen.

Ik wil ook iets met management en mode gaan doen.
er is iets van mode en commercie.
en fashion management of weet ik veel.
maar iig een opleiding die dat combineert.
dat wil ik ook doen.
zit nu in havo 4 en dat is HBO opleiding.
volgens mij kon je dat in groningen doen.

@marloezzke, super bedankt, ik had inderdaad al wat gelezen over artemis en het was heel aantrekkelijk, het lijk me echt super leuk daar. Thanks iig :grinning:

AMFI wilde ik ook zeggen!
Nou kende ik ook Pal West … Weet niet of dat iets is?