Fashion Design software.

hee,
ik had even een vraag…
want ik heb sinds kort een tekentablet en ik wil heel graag daarop mijn mode ontwerpen maken maar ik weet niet echt welke software je daar het beste voor kan gebruiken.
iemand misschien ervaring met teken softwares?
of misschien een software die je denkt dat handig is?
xx

UP?!

Geen idee. Up voor jou.

het is niet echt een progamma, maar miss ken je het wel; gosupermodel, dat is eigenlijk een spel. maar het heeft wel alles met mode te maken, en je kunt zelf ook ontwerpen.
miss een idee??

:’) Sorry, maar ik denk niet dat dat het is wat ze zoekt.

ik ken gosupermodel wel, maar ik bedoel echt een software,
vroeger speelde ik altijd op die site ;p

Via google vond ik deze site: http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=14676
Misschien dat er iets tussen staan aangezien wel een aantal programmas genoemd worden.

^^ bedankt ik kijk wel even!

Illustrator is een tekenprogamma
Als je daarin nou zeg maar eerst een model template maakt. Dan kun je daarop steeds je kleding op tekenen enzo

Illustrator is geen tekenprogramma, en ook niet geschikt voor modeontwerpen.
Aan Photoshop heb je meer.
Corel Painter is er ook wel heel geschikt voor.

illustrator is gemaakt om dingen in te tekenen. ik werk er al 4 jaar mee om dingen in te tekenen. in photoshop zitten dezelfde functies als in illustrator. alleen is illustrator nog uitgebeider en makkelijker.
Ga mij nou niet vertellen dat het niet zo is. want ik doe een grafische opleiding en weet zelf wel waar ik mee werk en wat je er mee kan.

Nee want ik doe geen grafische opleiding en werk niet al met dit soort programma’s sinds ik een jaar of 12 ben, dus nee.

TS, neem van mij aan, illustrator is niet geschikt om mode ontwerpen mee te maken.

dat het mischien niet geschikt is om mode te ontwerpen zou misschien wel kunnen. maarja, ze kan het wel gewoon proberen. omdat jij het niet kan wil niet zeggen dat dat meteen voor iedereen zo is.
Verder is illustrator wle een progamma in dingen digitaal in te tekenen.
Het heet niet voor niks ’ illustrator’ van illustration.

Ik wilde net zeggen… Illustrator lijkt me wel een tekenprogramma! Alleen aan de naam al , hahaha.
en bratpack ik ga corel painterr ook maar is proberen!

Maar je kan er niet fijn mee tekenen zoals je fashion designs zou tekenen.
Er zijn verschillende soorten van tekenen. Illustrator is meer de grafische en illustratie kant, en niet de ontwerp of schets kant, zoals corel programma’s of photoshop.
Zou je toch moeten weten als je al 4 jaar een opleiding doet, zou je denken.

En ik weet niet waar jij vandaan haalt dat ik niet kan ‘tekenen’ met illustrator, maargoed x’)

In Illustrator werk je met vectors. Ik vind Illustrator voornamelijk handig voor het maken van logo’s, niet om even freehand mee te schetsen/tekenen.

Ik zou eerder op gewoon papier gaan tekenen en dan inscannen en dan met fotoshop inkleuren/dingen aanpassen.

Danku.

wat houdt zo’n tekentablet precies in?

met een tekentablet kan je ook in illustrator tekenen. dat gaat makkelijker dan met en muis. op gewoon papier blijft idd altijd makkelijker. als zou ik het dan inscannen en overtekenen met illutrator en niet met photoshop

illustrator is idd een grafisch progamma. maar met een beetje oefenen en ervaring kun je er ook gewoon in tekenen met een tekentablet. ik heb dat zlef wel eens gedaan en een aantal mensen uit me klas maken er ook gewoon digitale tekeningen in.
En uit jouw zinnen maakte ik op dat jij niet vind werken om in illustrator te tekenen