Farmacie studeren (WO)

Hee allemaal!
Ik doe mee met de loting voor geneeskunde. Als ik word uitgeloot, ben ik van plan farmacie te gaan studeren. Zijn er meer mensen die dit willen studeren of al aan het studeren zijn?
Hoe moeilijk is deze studie (t.o.v. het VWO) ? Ik was op de middelbare niet echt in brilliant in scheikunde (6,5 voor CE en SE)…

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Oei ik zit in (bijna) hetzelfde schuitje… Ik had me al ingeschreven maar ik twijfel nu héél erg omdat ik echt geen apotheker wil worden. Waar heb jij je ingeschreven? Mijn neef studeert farmacie, en die vind het een zware studie. Farmacie wordt over het algemeen ook gezien als een van de zwaarste WO opleidingen, maar indien je het interessant vind is het wel te doen!

Ik heb me nog niet ingeschreven, omdat ik het niet zeker weet. Je kan je alleen in Groningen inschrijven nu, omdat Utrecht 100% decentraal was/is. Verder heb je die studie nergens.
Ik vind het wel super interessant enzo en zou best apotheker willen worden, maar ik ben echt bang dat het veel te zwaar is. :frowning_face:

Je kan behalve apotheker ook medicijnenonderzoeker worden als dat je wat lijkt? :slightly_smiling_face:

Mijn vriend studeert farmacie in Utrecht en gaat nu naar zijn derde jaar. Zijn eerste jaar ging goed waardoor hij makkelijk zijn BSA haalde. Dit jaar was het allemaal wel een stuk moeilijker maar als je het echt wil dan is het prima te doen (de mensen die ik verder ken die farmacie studeren halen bijna alles in één keer, ook als ze lid zijn van een studentenvereniging oid). Je hebt wel hele lange schooldagen met veel practicum, dus dat moet je ook maar net liggen (zou niks voor mij zijn). Als jullie iets willen weten dan kan ik het aan hem vragen :slightly_smiling_face:

Klopt, maar in Utrecht komt waarschijnlijk nog een tweede loting omdat er meer plaatsen dan aanmeldingen waren! Als je dichterbij Utrecht woont is het dus best een optie om mee te doen, maar als je dan alsnog wordt uitgeloot moet je half augustus nog een kamer zoeken in Groningen… Maar het kán!
Ik weet zeker dat als je de studie interessant vind en het echt als een goed alternatief ziet voor Geneeskunde (dus niet van plan bent om dit maar een jaartje te doen) je het wel aankan!

Dankjulliewel!
Nog andere mensen met verhalen? :grinning:

Niemand? :frowning_face:

De chemie is niet eenvoudig en hier in België zijn er ook veel labo’s (= veel tijd dat je niet kan leren ook), maar als je er een gewoonte van maakt dagelijks te studeren en je genoeg motivatie hebt, ook al kan je geen geneeskunde doen, dan kom je er wel!

Zou je dan na een jaartje opnieuw meeloten?

Je moet absoluut even naar de studie bio-farmaceutische wetenschappen kijken als je geen apotheker wilt worden, maar liever het onderzoek ingaat.

http://www.studereninleiden.nl/studies/info/bio-farmaceutische-wetenschappen/

Ik zeg DOEN!!! En denk er echt goed over na!

Ja, als ik word uitgeloot ga ik volgend jaar zeker weer meeloten.

Ik vind het zo raar dat je bij deze studie pas in je derde jaar meestal een soort van kennismakingsstage gaat lopen in de apotheek. Deze stage is ook maar 5 weken. In de apotheek waar ik werk hebben we ook al een aantal studenten gehad die er toen achter kwamen dat in de apotheek werken toch heel anders was en eigenlijk helemaal niet zo leuk. Zonde om daar pas zo laat achter te komen.

Dat lijkt mij inderdaad heel erg om daar dan pas achter te komen