[ Fantasy ] The Kingdom.

[i]
Wat allemaal hiervoor gebeurde…

’ Ik krijg je wel !’ Giechelend ren ik achter Gradia aan. ‘Pak me dan als je kan ’ Ze stak brutaal haar tong uit. Tot ze verder de Mount Traizer inliep… Ik had een slecht gevoel in mijn ondermaag , en als ik dat heb moet ik stoppen. ’ Gradia stop , dat mag niet van Koning Jard. ’ Zei ik sirieus. Gradia bleek mij niet door te hebben en rende dieper de hal in van Traizer. ’ Iyalda , jij bent ook een lafaard !’ Ze liep verder. ‘Een bange bangerik ! Traizer is maar een hertogje , die kan je niks doen.’ Schreeuwde ze. Haar stem walmde door de stenen gang. Ik had geen zin om haar achterna te gaan. Traizer heeft me genoeg gewaarschuwd en Koning Jard al helemaal. Ik voelde me nog slechter. ’ Grad kom hier heen !’ Ze was al verder de tunnel in gerend. Ik zuchtte. ‘Oke dan jij je zin !’ Ik liep bang en geboeid deze tunnel in. Tot ik in een grote hal kwam. Traizer is hier denk ik nog mee bezig , het is niet af. Overal ligt nog aarde , het geeft enorm af op mijn schort.
Gradia hoor ik niet meer , ik hoor niks , de grot druppels misleiden de weg. Ik slikte en liep steeds dieper de grot in. Tot ik in eens kei harde gegrom hoorde , dat is geen Gradia. Het leek wel op een van deze trollen die hier wel eens rond lopen , maar dit is overduidelijk toch geen trol. ‘Gradia ?’ En het brulde nog eens. Ik slikte , ik stopte met lopen. Ik wil naar huis ! Traizer heeft dit deel nog niet gecontroleerd . Ik hoorde gehijg steeds dichter bij komen. Mijn handen begon na seconde harder te trillen. En plots stond ik oog in oog , met een draak ! 'Mammiee ! ’ Gilde ik . Tot ineens alles zwart werd … Het geluid viel weg en ik kon niks meer voelen , proeven , ruiken of horen…
[/i]

Mooie schrijfstijl! Ik ben benieuwd.

Ik volg :grinning:

Heel erg bedankt :slightly_smiling_face:

En nu…

Ik stond gapend op , half wakker gemaakt door de pratende buren. Ik vond het niet erg , omdat ik tenminste een goed humeur had. Ik zuchte diep en deed de deur open. Ik begroette mijn buren vriendelijk , ondanks ze zoveel hadden gepraat dat ik wakker werd. ’ Goedemorgen Iyalda.’ ’ Hallo’
Ik glimlachte nogmaals en liep weg naar de waterput. Er staan allemaal mensen om heen , zouden ze ook net wakker zijn geworden? Ze maakten zelfs meer kabaal dan mijn buren vind ik , maar goed dat ik niet in de herberg woon. Toen ik uiteindelijk wat dichterbij kwam , kwam ik erachter dat ze hartstikke boos zijn ! Ik wurgde me er doorheen en zag tot mijn schrik een super lege en diepe waterput! Traizer stond zwetend op de rand van de put.’ Mensen mensen geen water vandaag de put is gebombardeerd en is zo diep geworden dat het onmogelijk is om er water uit te halen. ’ Iedereen mopperde en liep uiteindelijk weer een voor een weg. Ik bleef er staan , omdat ik precies wil weten wat er aan de hand is.
’ Traizer , hou je ons nu voor de gek of is het echt niet mogelijk om water uit de put te halen?’
Traizer werd zenuwachtig.
’ Ik lieg niet Iyalda , we kregen gister nacht een bezoekje. ’
Hij bleek vrij trots te zijn dat hij niet alles heeft verteld , op de manier dat hij ‘bezoekje’ zei.
‘Bezoekje he ? Van wie ?’
‘Waarom wil je dit allemaal weten !’
’ Ik wil helpen !’
’ Jij bent een meisje !’
’ Nou en en jij bent een lafaard !’
’ Dit zal koninglijke hoogheid niet leuk vinden !’
’ En dit zal jij niet leuk vinden !’
Ik gaf hem een flinke duw tot hij ineens in de put beland. Hij gilt als een meisje , wat kan Koning toch verwachten van een Hertog als dit…
Ik bukte me voorover en stak mijn hoofd uit over het randje van de put. ’ Gaat ie Traizer !?’ Schreeuwde ik naar beneden. Ik voelde een keiharde duw van achteren , en viel uiteindelijk gillend in de put.
We waren allebij niet veilig in water beland , maar op zand. Wat is dit ?

Oeehh verder :grinning:

ik volg, ik volg, ik volg=super verhaal! :wink: