[i]
Wat allemaal hiervoor gebeurde…
’ Ik krijg je wel !’ Giechelend ren ik achter Gradia aan. ‘Pak me dan als je kan ’ Ze stak brutaal haar tong uit. Tot ze verder de Mount Traizer inliep… Ik had een slecht gevoel in mijn ondermaag , en als ik dat heb moet ik stoppen. ’ Gradia stop , dat mag niet van Koning Jard. ’ Zei ik sirieus. Gradia bleek mij niet door te hebben en rende dieper de hal in van Traizer. ’ Iyalda , jij bent ook een lafaard !’ Ze liep verder. ‘Een bange bangerik ! Traizer is maar een hertogje , die kan je niks doen.’ Schreeuwde ze. Haar stem walmde door de stenen gang. Ik had geen zin om haar achterna te gaan. Traizer heeft me genoeg gewaarschuwd en Koning Jard al helemaal. Ik voelde me nog slechter. ’ Grad kom hier heen !’ Ze was al verder de tunnel in gerend. Ik zuchtte. ‘Oke dan jij je zin !’ Ik liep bang en geboeid deze tunnel in. Tot ik in een grote hal kwam. Traizer is hier denk ik nog mee bezig , het is niet af. Overal ligt nog aarde , het geeft enorm af op mijn schort.
Gradia hoor ik niet meer , ik hoor niks , de grot druppels misleiden de weg. Ik slikte en liep steeds dieper de grot in. Tot ik in eens kei harde gegrom hoorde , dat is geen Gradia. Het leek wel op een van deze trollen die hier wel eens rond lopen , maar dit is overduidelijk toch geen trol. ‘Gradia ?’ En het brulde nog eens. Ik slikte , ik stopte met lopen. Ik wil naar huis ! Traizer heeft dit deel nog niet gecontroleerd . Ik hoorde gehijg steeds dichter bij komen. Mijn handen begon na seconde harder te trillen. En plots stond ik oog in oog , met een draak ! 'Mammiee ! ’ Gilde ik . Tot ineens alles zwart werd … Het geluid viel weg en ik kon niks meer voelen , proeven , ruiken of horen…
[/i]